JÁTÉKRA FEL!

Bartáné Nagy Ágnes: Körhintára fel!

  1. A játék neve, címe: Körhintára fel!
  2. A játék pedagógiai célja: A gyermekek fantáziájának megmozgatása, felélénkítése, mozgásfejlesztés, mozgásformák lemásolása, egymásra figyelés, rövidtávú memória fejlesztése, alap színek gyakorlása.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: gyermekek ruhájának, cipőjének ellenőrzése, a helyszín biztosítása (nagyobb ágak, gallyak eltávolítása
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: színes ernyő
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Átnézem azudvaron azt a területet, ahol a játékot fogjuk játszani, összeszedem a gallyakat, amik zavarók lehetnek a játék során. Előkészítem a színes ernyőt.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyermekek segítségét kérem a tereprendezésben.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: „Képzeljétek! Ma egy varázslatos körhintát hoztam nektek. Leterítem ezt a szép színes ernyőt, ezzel fogunk ma játszani! Nagyon jó móka lesz! Ki tart velem?”
  17. A játék menete, játékszabályok: Minden kisgyermeket megkérek, hogy helyezkedjen el az ernyő körül úgy, hogy csak az egy, általa kiválasztott színű sávnál álljon. Az idevarázsolt körhintán 4 féle játék van: a piros színnél állók egy-egy kisautóba tudnak beülni (kormányzás, dőlés jobbra-balra), a sárga színnél állók lovacskára (galloppozás), vagy unikornisra szállhatnak fel, a kék színnél elhelyezkedő gyermekek helikopterben ülnek (fej fölött karlengetés, forgás), a zöld színsávnál állók pedig tejet lefetyelő kiscicává változnak át (térdelésben földről evés utánzása). A játék elején a szabályok ismeretét rögzítjük úgy, hogy mindig csak az egyik fajta színnél állók próbálhatják ki a játékukat, a többiek guggolnak. Amikor már minden gyermek jól tudja, hogy melyik színnél mi a feladat, akkor kezdődik a játék. Körhinta! felkiáltásra mindenki megfogja az ernyőt és menetirányba fordulva a következő modókára megyünk körbe: Megy a hinta körbe jár, Forog-pörög, most megáll! A mondóka végén letesszük az ernyőt és mindenki egyet előre lép a következő színhez. A gyermekek játék közben hangot is adhatnak, annak megfelelően, hogy milyen eszközön ülnek, mire változtak.
  18. A játék lezárása: A játék végét egy kolompszó jelzi, hasonlóan, mint az igazi körhintánál. Leszállás!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyermekeket játék során dicsérem. A végén odaszaladtak hozzám a gyerekek és élményeiket mesélték, elmondták, hogy nagyon tetszett nekik a játék.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Körbefutás az ernyő körül, keress egy színt, 15-16 gyermekkel lehet páros feladatokat végezni. Körbemegy a játékvezető és az szállhat be, aki bemutatja a helyes mozgásformát annál a színnél, ahol áll.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A különböző mozgásformák bemutatása, a játék levezénylése, a gyermekek segítése feladatvégzés közben. Számomra fontos a helyes testtartás, társakra való odafigyelés kérése a gyermektől.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékot udvari játékból kezdeményeztem.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Bartáné Nagy Ágnes