A játék pedagógiai célja: – személyes kapcsolatok erősítése – a kooperáció és problémamegoldás fejlesztése, – kommunikáció, – empátia, – kreativitás, – a környezettudatosság erősítése (értékek megóvása, újrahasznosítás), – koncentrációs képesség fejlesztése.
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: Alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívtam a lányok figyelmét a helyszínen sétáló gyalogosokra, kerékpárosokra, továbbá vigyázniuk kellett a lufik kidurrantásánál egymásra és önmagukra.
Résztvevők száma: 8-14
Résztvevők életkora: 14+
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Az előkészítés feladatai: Csoportfoglalkozás a témával kapcsolatosan, eszközök beszerzése, a játékok (szabályok, kérdések) megírása, a helyszín kiválasztása, előkészítése.
Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Megelőző csoportfoglalkozás a „Madarak és fák napja” témával kapcsolatosan. A játékhoz szükséges kellékek tetszés szerinti kiválasztása és elkészítése.
A játék megnyitása, nyitánya: Játékunk külső helyszínen, az Érsekkertben került megrendezésre. A ráhangoló, bemelegítő játék után kezdődött el a főjáték. Először ismertettem a kerettörténetet: „Mese – mese kacsalábon, most tipeg át a világon. Itt is megáll, ott is megáll, minden városnál, kapunál.” Ez a legenda Egerben, a Szent Hedvig Kollégiumban lakó lányokkal történt meg. A 6. csoport gyönyörű kollégistái kedvesek, okosak, együttérzőek, leleményesek voltak, és nagyon vigyáztak a környezetükre. Történt egyszer, egy szép májusi délutánon, hogy a lányok észrevettek két kis vadkacsát a patakban, akik elveszítették a mamájukat. A két kis kacsamadár kétségbeesetten ült egy kövön. A kis csoport gyorsan eldöntötte, hogy megmenti a fiókákat, és megkeresik a kacsák csapatát. A lányok az Eger-patak mindkét partján elkezdték a mentési akciót. Az egyik társaságot „Madarak csapatának”, a másik csoportot a „Fák csapatának” hívták. Mindkét csapatnak viszontagságos, kalandos utat kellett végigjárnia, hogy célját elérje.
A játék menete, játékszabályok: A játékosok egy kosárból kihúzták az előre elkészített kartonokat, melyekre az előkészületek során védett madarakat és fákat festettek, rajzoltak. Így alakult meg a „Madarak” és a „Fák”csapata. Ezeket mindannyian fejpántra rögzítették. Mindkét csoport kapott egy-egy kiskacsát. A játék célja, hogy eljuttassák a fiókákat a kacsamamához. 2) A két csapat a patakot jelképező kék textília két oldalán sorakozott fel. 3) A csapattagoknak kartonlapokra kellett állniuk. 4) Különböző kvízkérdéseket kaptak a csapatok, s akik előbb válaszoltak, azok egy következő kartonon előbbre léphettek. 5) Minden kollégistának adtam egy-egy felfújt lufit: aki hamarabb durrantotta ki a lufit a kérdés elhangzása után, az válaszolhatott. Az a csapat, amelyik jól válaszolt, előre, amelyik -esetleg- rossz feleletet adott, hátra lépett (csak a kartonon állhattak, vagy hátulról előre, vagy elölről hátulra adták a kartonlapot, amin álltak). 6) A csapatok összesen három-három kartonlappal rendelkeztek, amelyeket jó válasz esetén előre, rossz válasz esetén hátra kellett helyezniük. 7) Néhány kvízkérdés ( három kategóriában : közmondások, szólások és ismétlő kérdések ) – példaként: – Lábon járó párna, a gúnár a párja. (liba) – Fúr, farag, de mégsem ács, kopog mint a kalapács. ( harkály) – Dobbal nem lehet…. fogni. (veréb) – Minden napra egy ……, az orvost távolt tartja. (alma) – Ez a madár mindössze 14 cm hosszú, elnevezése egy évszak és egy idős bácsi ötvözete . (őszapó) – Igaz-e, hogy Heves megye címerében van gólya? (igaz)
A játék lezárása: Megvalósult a játék célja, a két csapat eljuttatta a fiókákat a kacsamamához a megadott szabályok betartásával. Jelen esetben a „ Fák csapata” ért előbb a célba . A kerettörténet zárása: „Fele igaz, fele álom, ha elhiszed , azt sem bánom.„
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék után fontosnak tartottam a közös élmények megbeszélését. A lányok visszajelzése az volt, hogy jól érezték magukat, szerették a kihívásokat, és a különböző feladatokat. Nagyon sokat nevettek mind a bevezető- keret- és levezető játék során. Programunkat egy közös fagyizással zártuk.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Utólagosan értékelve a játékot, a kerettörténetet bármelyik időbe át lehet helyezni , más szereplőkkel, különböző témában , és ehhez igazodó kérdésekkel. A saját játékomban a kiosztott lufik mennyiségén változtatnék. Több esetben is, mindkét csapat ugyanolyan aktív és gyors volt. Csapatkapitányként el kellett döntsem, ki ad választ, ugyanakkor mindkét csapat felhasználta a lehetőségét ( a lufiját) .
A játékvezető speciális feladatai: Speciális feladatomnak tartottam : úgy igyekeztem játékvezetőnek lenni, hogy a lányok ki tudják zárni a különböző külső hatásokat , melyek a helyszínből adódtak. ( gyerekek , sétálók, kutyák …).
Egyéb/megjegyzés: A játéksor bevezető- , főjátékból és levezető játékból állt. Bevezető játék Címe: „Egy kicsi mozgás mindenkinek kell!” Célja: bemelegítés, ráhangolás Játékidő: körülbelül 5 perc Kellék: – A játék menete: 1. A játék két részből állt, melyben a fokozatosság elve érvényesült. 2. A játékosok velem együtt kört alkottak. 3. A játékot tapssal indítottam, majd a tapsok után dobbantás következett. Próba. 4. Kimondtam a „Repül a, repül a…” mondatot, a játékosok feladata: a.) ha olyasmi hangzott el, ami tényleg repül, a játékosoknak fel kellett emelni a kezeiket, b.) ha olyasmi hangzott el, ami nem repül, le kellett guggolniuk. 4. Én minden esetben felemeltem a kezem, közben taps és dobbantás. Próba. 5. Elhangzott kifejezések: anyám tyúkja, papír zsebkendő, papírsárkány, bölömbika, lódarázs, pingvin, réti boglárka, réti sas, zászló, Lizyke süteménye az ablakból 6. A játék nehezítése: 3 különböző mutogatás a következő szavakra: a.) „levegő”: utánozni a madarak repülését, b.) „víz”: utánozni a kezükkel a kacsák úszását, c.) „föld”: utánozni egy fát úgy, hogy mindkét kezüket összezárva a fejük fölé teszik. 7. Próbajáték, majd a „Repül a…, repül a..” és a „víz, föld, levegő” keverése (folyamatosan két taps és két dobbantás után hangoztak el a mondatok, illetve szavak). 8. Azok a játékosok, akik tévesztettek, hátrább álltak, nekik tapsolniuk és dobbantaniuk kellett (a többiek zárták a kört, és folytatták a játékot). 9. Az a játékos győzött, aki legtovább maradt a körben hibázás nélkül. 10. Humoros, dinamikus játék. Levezető játék: Címe: „Kapd el a baglyot!” Kellékek: bagoly plüssfigura, csipeszek, kosár A játék menete: 1. A játékosok újra körben álltak, a fejükön maradtak a „Fák ”, illetve a „Madarak csapatához” való tartozást jelző fejpántok. Minden játékos kapott tőlem 2-2 csipeszt, melyeket a ruhájukra erősítettek. 2. A kezemben lévő plüssfigura eldobásával és a „platán” szó kimondásával indítottam el a játékot. 3. Feladat: az elhangzott szó utolsó betűjével kellett egy növényt vagy egy állatot mondani, majd valakinek továbbdobni a bagoly plüssfigurát. 4. Próba, majd nehezítés: a „Fák csapatának” csak fafajtákat, a „Madarak csapatának” csak madárfajokat lehetett mondaniuk. 4. Ha valamelyik játékos passzolt, be kellett egy csipeszt dobni a kosárba. 5. Az a játékos maradt a győztes, aki legtovább tudott a körben maradni.
A foglalkozásról készült fotó/videó:
A Játékot lejegyezte: KAPOSVÁRINÉ POLGÁR ANITA
A felhasználói élmények javítása érdekében sütiket használunk, amiket az oldal használatával, vagy a gombra kattintással fogadsz el! ELFOGADOMCookie beállításokbővebb infó
Adatvédelem és irányelvek
Adatkezelési összefoglaló
A Játékra Fel (jatekrafel.hu) oldala sütiket használ az oldalon való navigációhoz és a tartalmak megjelenítéséhez. Ezen sütik két csoportra oszthatóak. A "Szükséges" sütikre, amelyek szigorúan az oldal használható működését biztosítják, illetve a "Javasolt" sütikre, melyek segítik analizálni és megérteni, hogyan használják az ügyfeleink az oldalunkat, ennek segítségével és a tartalmak optimailzálásával még személyre szabottabb felhasználói élményt nyújtunk.
Ezek a sütik az oldal működéséhez elengedhetetlenek. Ide csak azok az alap sütik tartoznak, amelyek szükségesek a biztonságod és az oldal zavartalan használatához és Google Analytics rendszerével anonimizált statisztikai adatok gyűjtéséhez, melyek az oldal zavartalan és felhasználóbarát működtetéséhez és fejlesztéséhez elengedhetetlenek. Ezek semmilyen személyes információt sem tárolnak és nem is nyerhető belőle ki semmilyen rád vonatkozó adat.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-advertisement
1 year
Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics
1 year
Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Analytics" category .
cookielawinfo-checkbox-functional
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
1 year
Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Necessary" category .
cookielawinfo-checkbox-non-necessary
1 year
Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Non-necessary" category .
cookielawinfo-checkbox-others
1 year
Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to store the user consent for cookies in the category "Others".
cookielawinfo-checkbox-performance
1 year
Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to store the user consent for cookies in the category "Performance".
CookieLawInfoConsent
1 year
Records the default button state of the corresponding category & the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie.
JSESSIONID
session
The JSESSIONID cookie is used by New Relic to store a session identifier so that New Relic can monitor session counts for an application.
PHPSESSID
session
This cookie is native to PHP applications. The cookie is used to store and identify a users' unique session ID for the purpose of managing user session on the website. The cookie is a session cookies and is deleted when all the browser windows are closed.
_GRECAPTCHA
5 months 27 days
This cookie is set by the Google recaptcha service to identify bots to protect the website against malicious spam attacks.
Ide tartoznak azok a sütik, amik nem közvetlenül az oldal működéséhez szükségesek, viszont fokozzák és javítják az oldal használhatóságát azáltal, hogy anonimizált adatokat gyűjtenek azt oldal látogatóinak szokásairól, hogy azokat analitikai céllal felhasználva javíthassuk a te felhasználói élményed is. Illetve a Facebook és Google rendszerével való kommunikáció által, a későbbiekben a számodra már nem releváns ajánlatokkal nem, az esetleg téged érdeklő, a képzésre épülő további kedvezményes ajánlatunkkal pedig találkozhatsz.
Ezek a sütik nem alapvetőek az oldal működése során, de a felhasználóbarát működéshez nélkülözhetetlenek, mint például a beágyazott videók megjelenítéséhez, a tartalmak közösségi oldalon való megosztásának lehetőségéhez stb.
Cookie
Duration
Description
__cf_bm
30 minutes
This cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
A teljesítmény-cookie-k a weboldal kulcsfontosságú teljesítményindexeinek megértésére és elemzésére szolgálnak, ami segít jobb felhasználói élményt nyújtani a látogatóknak.
Cookie
Duration
Description
swpm_session
session
This cookie is set by the Simple WordPress Membership Plugin. This cookie is used for membership login session and to provide access to the protected content on the website.This cookie keeps the login records so user don't want to authorise each time while moving to next page.
_gat
1 minute
This cookie is installed by Google Universal Analytics to restrain request rate and thus limit the collection of data on high traffic sites.
Ezeknek a sütiknek a segítségével tudjuk például megtudni, hogy mennyien tekintenek meg egy adott oldalt, az ide látogatók milyen forrásból kattintottak ide, mennyi időt töltenek az oldalunkon stb. Az ezekből nyert adatok statisztikai fehasználásával tudjuk kideríteni, hogy mely részét fejlesszük következő lépésben tovább az oldalon, illetve hogy hol érdemes tovább optimalizálni a folyamatokon.
Cookie
Duration
Description
CONSENT
2 years
YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data.
vuid
2 years
Vimeo installs this cookie to collect tracking information by setting a unique ID to embed videos to the website.
_ga
2 years
The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_ga_5JTFRREVRT
2 years
This cookie is installed by Google Analytics.
_gcl_au
3 months
Provided by Google Tag Manager to experiment advertisement efficiency of websites using their services.
_gid
1 day
Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Ezek segítségével tudunk számodra olyan, a saját vagy az általunk szakmailag is elismert partnereink ajánlatát megjeleníteni, melyek számodra is érdekesek lehetnek, az érdeklődési terüledbe vághatnak. Ezeknek a sütiknek a segítségével tudjuk ezen ajánlatok eredményességét visszamérni, illetve például a facebookon is így tudunk számodra értesítést küldeni olyan lehetőségekről, kedvezményekről, melyekre jogosult vagy.
Cookie
Duration
Description
test_cookie
15 minutes
The test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface.
YSC
session
YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages.
yt.innertube::nextId
never
This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
yt.innertube::requests
never
This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
_fbp
3 months
This cookie is set by Facebook to display advertisements when either on Facebook or on a digital platform powered by Facebook advertising, after visiting the website.
Cookie
Duration
Description
test_cookie
15 minutes
The test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface.
YSC
session
YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages.
yt.innertube::nextId
never
This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
yt.innertube::requests
never
This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
_fbp
3 months
This cookie is set by Facebook to display advertisements when either on Facebook or on a digital platform powered by Facebook advertising, after visiting the website.
Egyéb kategorizálatlan cookie-k azok, amelyek elemzése folyamatban van, és még nincsenek besorolva egy kategóriába sem.
Az űrlap kitöltésével elfogadom
Az űrlapon beküldött játékot én jegyeztem le. Nem sért semmilyen szerzői jogokat. Kizárólagos felhasználási joggal rendelkezem!
Szavatolom, hogy a játékleíráson nem áll fenn harmadik személynek olyan kizárólagos szerzői vagyoni/felhasználási joga, amely a játék közzététele esetén jogsértést eredményezne.
Hozzájárulok, hogy a képzés vezetője közzétegye a www.jatekrafel.hu honlapon, vagy annak valamelyik aloldalán az általam beküldött játékleírást, vagy annak a meg változtatott alakját! Elfogadom, hogy ezért semmilyen juttatásban nem részesülök!