JÁTÉKRA FEL!

Nagy Ágnes: Ragadd meg a söprőt!

  1. A játék neve, címe: Ragadd meg a söprőt!
  2. A játék pedagógiai célja: Az ügyesség,a reakcióképesség fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A söprűt ne lökje a másik felé,meg ne üsse a nyele.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Söprű vagy azonos hosszúságú bot
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Söprű vagy bot előkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A Szélkirálynő nevű hajó újabb kalandos útra indult. Fedélzetén sok egérrel, köztük Ruminivel, Balikóval a két jó baráttal. Pelevárba hajóznak, hogy teljesítsék küldetésüket. Ajtony, a szakács beszerzett jó pár guriga sajtot a hosszú útra, amiből szeretnének csemegézni az egerek. A sajt a konyhában talált helyet, ahová bejutni igen veszélyes. A kérdés, ki kaparintsa meg a finomságot? Rumini, a mindenre elszánt kisegér, padlósúrolás közben kitalálta, miként döntsék el, ki legyen az „elkövető”. A sarokba állított partvis látványa azonnal cselekedetre sarkallta.
  17. A játék menete, játékszabályok: Kedves gyerekek! Álljunk körbe! Mi leszünk a Szélkirálynő legénysége. Középen áll Rumini – aki rávette e csínytevésre a legénységet -, és függőlegesen tartja a földön álló söprűt. A feladata az, hogy kiszabaduljon a kör közepéről. Ezt úgy tudja elérni, hogy hangosan és érthetően kimondja egy, a körben helyet foglaló társa nevét, és ezzel egy időben elengedi a söprűt (bármilyen irányba ellökni tilos). Aki hallja a saját nevét, gyorsan megpróbálja elkapni az eldőlő söprűt, mielőtt az földet érne. Ha ez sikerül, a középen lévő játékos marad a helyén, és új nevet kell mondania. Ha viszont a söprű földet ér, a név tulajdonosa nem tudta elkapni, így helyet cserél a két játékos. Az új söprűtartónak is ugyanaz a feladata, mint elődjének. Felhívom minden kisegér figyelmét egymás testi épségének megóvására! Kezdődjön a játék!
  18. A játék lezárása: Aki legtöbbször hibázik, vagyis nem kapja el a söprűt, annak kell megszerezni a raktárból az ínycsiklandozó falatokat.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem azt ,aki a legtöbbször elkapta a söprűt.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Nagy Ágnes