JÁTÉKRA FEL!

Dr Lingvayné Bánszki Andrea: Kendőszerző

  1. A játék neve, címe: Kendőszerző
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem összpontosítása, gyorsaság, robbanékonyság, taktikázás fejlesztése, örömteli játék élvezete.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelem felhívása a csúszós kőpadlóra, a sportszerű játékra, valamint, hogy játék közben egymásnak ne szaladjanak.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Egy baboskendő.
  12. Technikai igény: kréta: a kicsik miatt a két oszlop helyének kijelölésére.
  13. Az előkészítés feladatai: két krétacsíkkal a krétacsík közötti játéktér kijelölése, a gyerekek egymással szemben való felsorakoztatása és beszámozása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A nagyobbak segítenek a kicsiket a vonalhoz állítani, megbeszélni a taktikát.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A résztvevők a sorszámuk mondásával egy időben párban jelentkeznek.( nyújtsák fel a kezüket a négyesek, az ötösök …) Ez jó a számuk tudatosítására és az ellenfél felmérésére. A játékszabályok ismertetése. Kerettörténet: Ti gyerekek figyelmetlenek voltatok és elhagytátok a kendőtöket, de ahogy az lenni szokott, én megtaláltam és aki nagyon ügyes az megkaphatja. Akinek a sorszámát mondom az visszaszerezheti a kendőjét. Ha ez sikerül gyűjt a csapatának egy pontot. Az a csapat nyer, akinek hamarabb kigyűlik a tíz pontja.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekeket két egyenlő létszámú csapatra osztjuk (nálam a fiúk a lányok ellen akartak játszani). Felállítjuk őket egymással szemben a már előre felrajzolt vonalak mentén és beszámozzuk a gyerekeket. Felmutatom a kendőt! A játékcélja, hogy megszerezzétek ezt a kendőt. Mindkét csapatból az a játékos jöhet a kendőért, akinek a számát mondom. Aki megszerzi a kendőt, annak a csapata kap egy pontot. Ha már jól megy, nehezítjük a játékot. A sorfalon belül van a játéktér, nem elég megszerezni a kendőt, de vissza is kell vele érni a helyedre úgy, hogy az ellenfél ne tudjon elkapni, mert akkor ők kapják a pontot. Itt már kell taktikázni, hogy mikor kapd ki a kezemből a kendőt úgy, hogy még el is tudj iszkolni a helyedre.
  18. A játék lezárása: Mindkét csapat gyűjti a pontokat, amelyik csapat hamarabb eléri a tíz pontot az győz. Idő függvényében érdemes egy visszavágóra is lehetőséget adni. Kerettörténet vége: Elfogytak a talált kendőim, így a játéknak mára vége.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Tetszett a játék? -mert nekem meg tetszett ahogy a szabályokat betartva játszottátok. A vesztes csapat megtapsolása a fair játékért, majd a győztes csapat megtapsolása a győzelemért. Megdicsérni mindkét csapatból a különösen jól taktikázó, ügyes, gyors, sportszerűen játszó játékosokat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezíthető még a játék úgy is, hogy 1: a kimondott szám nagyobb szomszédja jöhet a kendőért 5 helyet a 6-os… 2: ha páros számot mondok minden páros számú játékos jöhet, ha páratlant, akkor minden páratlan számú játékos jöhet a kendőért. ( Itt már nagyon megnehezítette a visszajutást a sorba, hogy sokan üldöztek egy játékost, de néhányuknak sikerült.)
  21. A játékvezető speciális feladatai: Az egyre nehezedő játékszabályokat fokozatosan kell ismertetni, mindig csak egy új szabállyal bővíteni. Ha már jól megy a játék, akkor a tempóját lehet fokozni, de figyelni kell a gyerekek terhelhetőségére is.
  22. Egyéb/megjegyzés: Bár még csak egyszer játszottuk ezt a játékot, de nagy népszerűségnek örvend, várják a folytatást! A fényképeket emailben elküldtem az info@jatekrafel.hu címre.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Dr Lingvayné Bánszki Andrea