JÁTÉKRA FEL!

Rákóczi Andrea: Csipeszfogó

  1. A játék neve, címe: Csipeszfogó
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelemkoncentráció fejlesztése, gyorsaság fejlesztése, felfrissíti a gyerekeket.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelemfelhívás a csipesz helyes használatára.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: gyerekenként 8-10 db csipesz
  12. Technikai igény: Nagy terület esetén érdemes bójákkal kijelölni a játékterületet.
  13. Az előkészítés feladatai: A játékterület kijelölése, csipeszek előkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Pályakijelölésben segíthet egy-egy gyermek.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék ismertetése, eszközök kiosztása. Megkérdezhetjük a gyerekektől, hogy szerintük mire érdemes figyelni, hogy elke- rüljük az esetleges baleseti lehetőségeket.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek törökülésben ülnek, ismertetem a játékot. Minden gyereknek ugyanannyi csipeszt osztok, melyeket a ruhájukra csíptetnek. A mellettük ülő társ segíthet a hátra csíptetni. Fontos, hogy a ruhán arányosan elszórtan legyenek a csipeszek. Sípszóra a kijelölt játékterületen futkároznak, miközben megpróbálnak minél több csipeszt begyűjteni a társaiktól. A megszerzett csipeszt magukra kell azonnal csíptetni. A feladat az, hogy a játékosok adott idő alatt a legtöbb csipeszt összegyűjtsék – saját magukra csíptetve. Az időlimitet megadjuk előre és mérjük! 2 percet adtam elsőre. Sípszóval jelzem a játékidő végét. Törökülésben ülve leszedik magukról a csipeszeket, megszámolják, majd a győztes előre jön és tapssal jutalmazzuk. Ha többen ugyanannyi számú csipeszt gyűjtöttek, akkor több győztesünk lesz.
  18. A játék lezárása: A játék lezárása 2 perc után sípszóra történik. Csipeszek összegyűjtése.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Minden játékost megdicsérek, mert nagyon figyeltek egymás testi épségére. Előre hívom a győztest/győzteseket és tapssal jutalmazzuk a legtöbb csipeszt gyűjtött játékost. Esetleg ő lesz a következő játékban (ami már a továbbfejlesztett verzió) a csapatkapitány, akire gyűjteni kell a csipeszeket.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Játszhatjuk úgy is, hogy egy-egy csapatkapitányra gyűjtöget mindenki, így még izgalmasabb. Egy másik variáció lehet, hogy meghatározom, hová csíptethetik fel a csipeszeket: pl.csak felsőruhára, csak deréktól lefelé, egész testen.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Időlimitre figyelni, akár növelni is lehet. Ha szükséges, a játékteret is lehet növelni. Folyamatosan figyelni kell a gyerekek testi épségére és arra, hogy ne a markukban elrejtve fussanak a begyűjtött csipesszel.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagyon tetszett a gyerekeknek a játék.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Rákóczi Andrea