JÁTÉKRA FEL!

Pauer Ágnes: Kutya, cica, egér

  1. A játék neve, címe: Kutya, cica, egér
  2. A játék pedagógiai célja: -felhőtlen, vidám játék -közös élményszerzés -koncentrálóképesség fejlesztése -gondolkodási képesség fejlesztése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Az osztálytermünk nagy, játszórész is található benne, így nem kellett átrendezni semmit. Más helyen padok, székek elhúzása, megfelelő méretű tér kialakítása szükséges lenne.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Nincs
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Megfelelő méretű szabad tér kialakítása, ha szükséges.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Tanteremben asztalok és székek elpakolása gyerekek segítségével.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ma egy játékkal fogjuk kezdeni a környezet órát. Az állatokkal foglalkozunk néhány órája, ezért egy állatos játékot szeretnék veletek játszani. Neve: Kutya-macska-egér.
  17. A játék menete, játékszabályok: Ez a játék olyan, mint a kő-papír-olló, csak egy kicsit átalakítva. Ki ismeri a kő-papír-ollót? Mi a szabálya annak a játéknak? (Mindenképpen megbeszéljük, még ha minden gyerek jelentkezett is.) Ennek a mentén elindulva fogtok állatokká változni a játék során, kutyává, macskává vagy egérré. A kutya vaú-vaú hangot ad ki, miközben kaparó mozdulatot végez a kezével. A macska miaú-miaú hangot ad ki, miközben cicafület mutat magának. Az egér cin-cin hangot ad ki, miközben hosszú farkincáját mutatja. A játék indításakor bárkihez odamehetsz, álljatok párba, majd 1,2,3 közös elszámolása után utánozzátok valamelyik állatot. A kutya megkergeti a cicát, ezért győz a cica ellen. A cica megeszi az egeret, ezért győz az egér ellen. A kutya viszont fél a hosszú farkincájú egértől, ezért ott az egér győz a kutya ellen. Aki győzött, annak a társa a vállát megfogja, és együtt indulnak tovább új játékostársakat keresni. Addig tart a játék, amíg győztest nem tudunk hirdetni. Először játsszunk egy próbajátékot! Próbajáték után megbeszéljük az esetleges felmerülő problémákat. Az én osztályomnak például kellett mondani a próbajáték után, hogy hangosabban adják ki a hangokat, pontosabban mutassák a megbeszélt figurákat. Most már minden szabályt tudtok, kezdődhet a játék!
  18. A játék lezárása: Nagyon ügyesek voltatok, örülök, hogy élveztétek a játékot és figyeltetek egymásra. (Terem visszarendezése, ha szükséges.)
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győztest közösen megtapsoljuk.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Más állatokkal is kipróbálhatjuk, a gyerekek ötleteinek bevonásával.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ügyelni kell a játék szabályos menetére, a biztonság megőrzésére.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nincs
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Pauer Ágnes