JÁTÉKRA FEL!

Jaskó Tünde: Elnök-titkár

  1. A játék neve, címe: Elnök-titkár
  2. A játék pedagógiai célja: Közösségépítés, koncentráció javítása, szórakozás.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nem szükséges.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Székek.
  12. Technikai igény: Nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: A székek előkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ők készítik elő a székeket.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: „A Pál utcai fiúk közül is többen szerettek volna elnök vagy titkár lenni. Ugyan nekünk nincs gitt-egyletünk, de belőletek is lehet titkár vagy akár elnök is.”
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék célja az elnöki poszt megszerzése! Ez a következőképpen lehetséges: A részt vevők kettő kivételével (egyik az elnök, másik a titkár) sorban egymás mellett foglalnak helyet. Velük szemben ül az elnök és a titkár. Minden sorban ülő gyerek helyéhez (székéhez) tartozik egy szám, ami az övé. Egy négyütemű mozdulatsort végeznek egyszerre folyamatosan (térd-taps-bal váll-jobb váll). A 3. ütemnél (bal váll) mondja a „kihívó” a saját „posztját” (pl. elnök), a 4. ütemnél (jobb váll) azét, akit „kihív” (pl.2). A következő 3. ütemnél a 3. játékos mondja: 3, a 4. ütemnél azt, akit „kihív (pl.titkár). A ritmusból nem szabad kiesni! Aki kiesik, az a legutolsó székre ül, így a többiek eggyel előrébb ülnek, közelebb jutva az elnöki pozícióhoz. Közben persze többeknek új neve, száma lesz, amire figyelniük kell. Pl. aki eddig 7-es volt, az 6-os lesz stb.Cél, hogy a titkári, de főleg az elnöki székbe beülve jót szórakozzanak azon, milyen vicces arcokat mutatnak azok, akik elrontják. 🙂 Jókat tudnak nevetgélni közben.
  18. A játék lezárása: Vidám játék, amit csak hosszú idő után akarnak abbahagyni, akkor is inkább a „muszáj” miatt hagyják abba.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Vidáman megbeszéljük, ki milyen vicces volt, mikor kiesett. Ki meddig jutott el? Ki hányszor volt elnök?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A taps sebességét fokozva lehet nehezebbé tenni a játékot.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A nem egyértelmű helyzetek tisztázásában van esetlegesen szerepe. Pl. az én csoportomban részt vett egy dadogós kisfiú is. Természetesen az Ő „ritmustartása” néha más volt, mint a többieké.
  22. Egyéb/megjegyzés: A tanítványaim nagyon szeretik ezt a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Jaskó Tünde