JÁTÉKRA FEL!

Kissné Molnár Margit: Bomba játék

  1. A játék neve, címe: Bomba játék
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelemfejlesztés, mozgásfejlesztés, egymásra figyelés, koncentráció
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Tantermben elegendő hely.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Kendő vagy sál a szembekötéshez.Kisméretű labda vagy labdák a bombának.
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Ha nem szabadtéren játsszuk a játékot, akkor a padokat el kell rendezni a megfelelő hely elérése érdekében. Labdák, sál előkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A napközi időben a szabad játék idején kérdésfeltevéssel: Ki szeretne velem egy jó játékot játszani?
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Képzeljük el, hogy most mi egy kiránduló csapat vagyunk, és az erdőben egy ismeretlen tárgyat találtunk. Mindannyian meg akarjuk nézni, ezért körbeadogatjuk. Közben sajnos kiderül, hogy a talált tárgy nem más, mint egy bomba, ami működőképes…
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állva elhelyezkednek a játéktéren. A játékvezető kiszámolóval kiválaszt egy játékost, ő lesz a bombagyáros, aki középre áll, és sállal vagy kendővel beköti a szemét. A játékvezető az egyik játékos kezébe ad egy bombát (kisebb méretű labda, szivacslabda stb.), amit ő továbbad a mellette állónak abban a pillanatban, amint a középen álló bombagyáros elkiáltja magát, hogy MOST. A játékosok adogatják körbe egymásnak a labdát, miközben a középen álló bombagyáros némán számol magában egyesével 30-ig. Hangosan csak a TÍZ és a HÚSZ számoknál járva szólal meg, majd a harminchoz érve elkiáltja magát, hogy BOMBA. Akinek éppen a kezében volt a bomba (labda), leül, ő kiesett a játékból. További játékszabály, hogy az a játékos is kiesik a játékból, aki a labdát játék közben kiejti a kezéből.
  18. A játék lezárása: Az győz, aki legtovább állva maradt, akinél nem robbant fel egyszer sem a bomba.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékban győztes tanulóval együtt dicséret illet mindenkit, hiszen ez egy szerencsejáték. Ügyességtől, rátermettségtől, figyelemkoncentrációtól független az, hogy éppen ki lesz a nyertes.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot nehezítettem úgy, hogy már kettő labdával játszottuk. Mindkét labdát egy irányba adogatták a gyerekek. További nehezítés, ha a két bombát (labdát) ellentétes irányban kell a gyerekeknek adogatniuk. (Én elsősökkel játszottam, így eddig a nehezítésig nem jutottunk el.) Játszottuk úgy is, hogy nem egyszerűen kellett átadniuk a labdákat, hanem hátuk mögött/fejük fölött/ lábuk között adogatva. Egy másik lehetőség, amikor egy labdával játszva nem esnek ki a gyerekek, hanem a bombagyáros helyébe lépnek. Ilyenkor nincs győztes vagy vesztes, bármeddig játszható a játék.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kissné Molnár Margit