JÁTÉKRA FEL!

Husti Katalin: „Csináljunk rendet”

  1. A játék neve, címe: „Csináljunk rendet”
  2. A játék pedagógiai célja: Megadott szempontok szerint a gyerekek képezzenek halmazokat. Figyelemkoncentráció, szabálytudat fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játék menetében figyeljenek egymásra, a labdát óvatosan adják át társuknak.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 1 db kis méretű labda, a válogatásra szánt játékok kosarakban, illetve növényeket – állatokat ábrázoló képek fonott kosárban.
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Helyszín berendezése: a játékot a szőnyegen körbe ülve játsszuk. A zavaró eszközöket elpakoljuk.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Óvodánkban a témaköröket projekt módszerével dolgozzuk fel. Ez a játék lehetőséget nyújt arra, hogy megtapasztaljuk, hogy a gyerekek a projekt feldolgozása során az átadott ismeretekből mennyit sajátítottak el. PL: az alapszínek (1. játék) biztonságos felismerése, vagy pl: az erdő- mező projekt során a növények és az állatok megkülönböztetése (2. játék) 
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A feldolgozott projekt témájának felelevenítése. (emlékeztek kikről beszélgettünk, kik élnek az erdőben, a mezőn, mitől olyan szép színes a rét?). Kerettörténet: Az erdőben eltévedt egy varázsló. Úgy döntött, hogy megtréfálja az ott élő állatokat és az ott található növényeket. Összekeverte az állatok, növények színét. De nem csak a színeket keverte össze, hanem az állatokat és a növényeket is. Ettől nagy kavalkád lett az erdőben. Segítsünk az ott élőknek, és tegyünk rendet, hogy továbbra is boldogan éljenek, növekedjenek.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben ülnek, én a körön kívül állva irányítom a játékot, hogy ne zavarjam a gyermekeket a szabad mozgásban. Egy szép kis piros labdát adok a kezdő gyermek kezébe és egy dalt énekelve (Ez a labda, labda, labda, labda körbe jár, ez a labda, labda valakire rátalál) egymásnak tovább adják a labdát. Akinél véget ér a dal feláll, és az utasításnak megfelelően (hozz ide egy piros játékot – tedd a piros karikába, vagy húz egy kártyát a kosárból – amely állatot vagy növényt ábrázol – és zöld karikába helyezi a növényt, piros karikába az állatot) elvégzi a feladatot. Majd tovább vándorol a labda a következő gyermekig.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha minden szín, vagy minden állat – növény a megfelelő karikába került.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicsérettel (hangsúlyozva a gyorsaságot, az odafigyelést és helyes feladatmegoldást). „Köszönöm, hogy együtt játszottunk!” Megkérdezem: Hogy érezted magad a játék során? Ha jól, miért? Ha nem jól, miért? Szeretnétek-e máskor is eljátszani ezt a játékot?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Úgy tervezem, hogy a projektek feldolgozásának lezárásaként ezt a játékot később is el tudjuk játszani – akár matematikai fogalmak helyes rögzülésének ellenőrzése képen.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Mivel kiscsoportos gyerekekről van szó jelen esetben, fontosnak tartom, hogy a játékot mesébe szőve tegyem még vonzóbbá, illetve, hogy a gyermekek fejlettségi szintjének megfelelően határozzam és fogalmazzam meg a feladatokat.
  22. Egyéb/megjegyzés: nincs
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Husti Katalin