JÁTÉKRA FEL!

Dr. Maurerné Jakus Zsuzsanna: Szemtelen Számtalan (Változat egy helyfoglalós játékra)

  1. A játék neve, címe: Szemtelen Számtalan (Változat egy helyfoglalós játékra)
  2. A játék pedagógiai célja: koncentráció, memória fejlesztése, versenykedv fokozása
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: A résztvevők számanak megfelelő hullahopp karika
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A hullahopp karikák elrendezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Egy nagyobb körbe elrendezik a hullahopp karikákat.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt résztvevők közül egy valaki beáll a kör közepébe, ő lesz a szemtelen számtalan. A többiek félrevonulnak és 1-től kezdődően emelkedő sorrendben választanak maguknak egy számot, megjegyzik. Beállnak egy-egy hullahopp karikába, figyelve arra, hony ne számsorrendbe álljanak, hanem össze-vissza. Ezután következik a játék ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékvezető kiált 2 számot. Akik meghallják a számukat, azoknak helyet kell cserélniük. A játékban a kör közepén állónak nincs száma, ezért ő szám nélküli, azaz számatlan. Feladata, hogy szerezzen magának egy számot. Ezt úgy tudja elérni, hogy szemtelenül elfoglalja a helyet cserélő gyerekek valamelyikének a helyét, azaz miközben a két gyerek helyet cserél, szemtelenül beugrik az egyik üresen maradt karikába. Ezzel megszerzi a karika előző lakójának a számát. A karika nélkül maradt gyerek lesz a következő szám nélkül. Most az ő feladata, hogy számot szerezzen.
  18. A játék lezárása: A játékot addig lehet játszani, amíg tart a lendület. A játék végén leülnek a gyerekek, és megpróbálják felsorolni, hány számuk volt a játék során.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret, megbeszéljük, ki hogy érezte magát a játék alatt.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Könnyen lehet névtanulós játékká alakítani. Kisebb gyerekeknél számtáblákat is lehet készíteni, amelyet maguknál tarthatnak, hogy gördülékenyebben menjen a játék az elején.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályokat lépésenként érdemes kipróbálni, ellenőrizni, hogy valóban értik. A tempót fokozatosan lehet növelni.
  22. Egyéb/megjegyzés: Ha nem akarjuk, hogy túl nagy legyen a lendület, akkor lehet szigorítani a szabályon azzal, hogy a karikákhoz nem szabad hozzáérni.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Dr. Maurerné Jakus Zsuzsanna