JÁTÉKRA FEL!

Fazekasné Saláth Mónika Mónika: Sárkányfészek

  1. A játék neve, címe: Sárkányfészek
  2. A játék pedagógiai célja: összetett feladat szabályainak követése, feszültség oldása, a gyerekek visszavezetése a szabad játékba
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a játékosok figyelmét, hogy helyváltoztatáskor, a helyszínváltáskor figyeljenek egymásra!
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Semmilyen kellékre nincs szükség a játék során.
  12. Technikai igény: A Játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre, de a játéktér jól el legyen különítve, a három helyszín átjárható legyen, mindhárom helyszínen el legyenek rakva a játékok
  13. Az előkészítés feladatai: Berendezem a helyszínt, hogy ott körben állva/ülve, biztonságosan tudjunk játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt elpakoljuk a szőnyegen a játékszereket.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet: Ez a szőnyeg most egy sárkányfészek lesz, ahová a sárkány pont annyi tojást rakott le, ahányan vagyunk. Mi leszünk a sárkánytojások. A sárkánytojásból kis sárkány, majd nagy sárkány lesz.
  17. A játék menete, játékszabályok: A teret három részre osztom, az egyik lesz a sárkányfészek, amiben a sárkánytojások vannak, a másik a röptető, amiben a kis sárkányok, és a harmadik a sárkánybirodalom, ahol a nagy sárkányok élnek. A sárkányfészekben a kis tojások játszanak kő-papír- ollót. Aki nyer, tovább mehet a röptetőbe. A röptetőben a kis sárkányok tovább játszanak, aki nyer tovább mehet a sárkánybirodalomba. A sárkánybirodalomban a nagy sárkányok játszanak és aki nyer visszamehet a sárkányfészekbe és segíthet az ott maradt tojásnak felnőni. A játéknak akkor van vége, ha minden nagy sárkány a fészek körül visszaérkezik.
  18. A játék lezárása: Az alábbiakban két lezárási lehetőséget mutatok be: A fészekben maradó gyermeknek segítünk továbbjutni, amíg vissza nem ér ő is újra a szőnyegre. Ha igénylik többször is újra lehet játszani.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, meg köszönöm a részvételt, megkérdezem meg, hogy hogyan érezték magukat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha már többször játszottuk a játékot, akkor kísérheti a helyváltoztatást ”tojás”, „kis sárkány”, „nagy sárkány” mondogatása Ha már ez is megy, akkor történhet a játék egy térben.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Amíg új a játék, addig nem érdemes beállni a játékba, mert az egyedül maradó gyerekek továbbsegítését támogatni kell. Ha már ez biztosan megy, akkor lehet játékosként bekapcsolódni a játékba.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék egy három játékból álló játékfűzés harmadik, befejező játéka. Előzményei: 1. A játék neve: Sárkánybocsánat (általam kitalált játék) A játék pedagógiai célja: A megbocsátás gyakorlása, a megbocsátás kulcsszavainak begyakorlása( sajnálom, kérlek bocsáss meg, köszönöm, szeretlek); gyors reakció, figyelemkoncentráció ,rövid és hosszú távú memória fejlesztése A játék rövid leírása: A gyerekek körben állnak. A kör közepén áll a sárkány, aki ki szeretne törni a körből úgy hogy maga előtt tartott kinyújtott kézzel közelít a körben álló társaihoz. A gyerekek próbálják megbocsátásra bírni. Aki felé közelít a sárkány, az, mint egy varázsigét, a megbocsátás valamelyik kifejezését hangoztatja. Így őt nem bántja a sárkány, neki megbocsát és más felé fordul. Aki nem elég gyors, azt „megharapja”. Az első néhány játékból nem esik ki senki, addig játsszuk, amíg a gyerekek élvezik, az az ügyes, akit egyszer sem harap meg a sárkány. A későbbiekben akt megharapott a sárkány, az helyet cserél és ő lesz az új sárkány. Fűzés: Vajon miért nem érti, amit mondunk? Hawaii szigetéről származik. Mit mondjuk inkább neki, hogy megértse? 2. A játék neve: Sárkányvár ( megváltoztatott játék) A játék pedagógiai célja: A megbocsátás gyakorlása, a megbocsátás kulcsszavainak begyakorlása („Ho o pono pono”) A játék rövid leírása: A gyerekek körben állnak, várat alkotnak. A körben áll a sárkány, aki szeretne kitörni a várból, úgy hogy kisurran a gyerekek között. Ahogy közelít a gyerekek felé, ketten párba állva összezárják előtte a kört és azt mondják: „Ho o pono pono”, vagy „Ne menj el”. A cél, hogy a sárkány ne menjen el, hanem bocsásson meg mindenkinek. Fűzés: Megértette, megnyugodott, tojást is rakott….. 3. A játék neve: Sárkányfészek( lsd. fent kidolgozva)
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Fazekasné Saláth Mónika Mónika