JÁTÉKRA FEL!

Németh Gabriella

„- Gyerekek, ma nagyon messzire utazunk! Meg sem állunk a Vadnyugatig. Az utazáshoz a "gondolat-gőzhajót" hívjuk segítségül. Fogjátok meg egymás kezét! Felfújjuk a gőzhajót., hogy mindenki beleférjen. Vigyázzunk, ki ne durranjon, mert akkor fuccs az utazásnak!(fújás közben tágul a kör, míg eléri a kívánt formát) Most mindenki becsukja a szemét, és elképzeli az utazást keresztül az óceánon. És közben csoda történik, minden utasból igazi vadnyugati cowboy lesz! Tudjátok, mit szeretnek nagyon a cowboyok? Például kártyázni! Itt van egy csomag kártya. Mindenki húz egy lapot. (Annyi lappal készülünk, ahány játékosunk van. közte van a piros ász is) Most üljetek le. Az egyik cowboyt nagy szerencse érte. Ő kapja meg a végén azt a térképet, ami elvezeti őt az aranylelő helyre.Ezen kívül egy csodás tulajdonságra is szert tesz: akire rákacsint, az elalszik. Ő az, aki a piros ászt húzta. Igen ám, de a kincsért meg kell dolgozni! Ha egyedül akar elindulni a jutalmáért, a többieket el kell altatnia. Ezt hogyan tudja megtenni? Varázskacsintással. Akire rákacsint, elalszik-lehajtja a fejét. Na de a többiek is szeretnének ám részesedni a kincsből! Árgus tekintettel figyelik, ki lehet a szerencsés.De egy gyanú még nem bizonyság. Akinek van tippje, ki lehet a Kiválasztott, felteszi a kezét. Ha három vádló is akad, egyszerre rámutatnak arra, akire gyanakodnak. Ha nem ugyan arra a cowboyra gyanakodnak, mindhárman mély álomba merülnek. Ha viszont mindhárom ujj egy személyre mutat, az bizony elalszik, még akkor is, ha nem ő a Kiválasztott. Ha a Kiválasztotton kívül már csak 2 cowboy marad ébren, sajnos akkor őket is eléri Álommanó, és a Kiválasztott egyedül indulhat az aranyért. Természetesen, ha nagyon szemfülesek a cowboyok, és lefülelik a Kiválasztottat, ők indulhatnak a kincsért. Az öreg óra gongütésére kezdődik a harc a térképért. Mindenki erősen koncentrál, lesi a többiek tekintetét. És: megszólal a gong!”

Németh Gabriella
Célcsoport: 10-14 év