JÁTÉKRA FEL!

Telek Ildikó: VIGYÁZZ A TOJÁSRA!

  1. A játék neve, címe: VIGYÁZZ A TOJÁSRA!
  2. A játék pedagógiai célja: A csoportban nem szívesen dolgozó, beilleszkedő tanulók bevonása, együttműködésbe való bevonása, a csapattagok együttműködésének fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: a játéktérről eltávolítani minden akadályt
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: labda, Csiribiri ejtőernyő
  12. Technikai igény: a játéktér akadálymentesítése
  13. Az előkészítés feladatai: labda és Csiribiri ejtőernyő biztosítása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: helyszín akadálymentesítése, csapatalkotás, labda és Csiribiri ejtőernyő előkészítése
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A csoport egyik fele sárkánylovas lesz, akiknek az a feladatuk, hogy megóvják a tojást a leeséstől a saját térfelükön, hiszen a kikelt sárkányok jó szolgálatot tesznek majd a lovasoknak a varázslók elleni csatában, illetve leejtsék a varázslók oldalán mert ott már mérgezi a varázslókat. A csapat másik fele pedig a varázslók lesznek, akiknek a feladatuk pedig az lesz, hogy a tojás leessen a lovasok oldalán, mert akkor nem lesznek sárkányok, akik segítenék a lovasokat abban, hogy megdöntsék a varázslók hatalmát, illetve megmentsék a saját oldalukon, mert ha náluk esik le, akkor a belőle kiszabaduló méreg gyengíti őket. Ahhoz, hogy eldöntsük kiből lesz sárkánylovas és kiből varázsló, egy egyszerű kő-papír-olló játékot játszunk. Aki győz az lovas lesz, aki veszít, az varázsló. Döntetlen esetén új játékot kell indítai. Egy nagy ejtőernyő lesz a csatatér, és ez a labda / lufi lesz a tojás.
  17. A játék menete, játékszabályok: A csapatok helyet foglalnak az ejtőernyő körül úgy, hogy a felét az egyik, másik felét a másik csapat birtokolja. Megfogják az ernyő füleit, és kifeszítik azt. A kezeknek végig a derék magasságában kell lenniük. Magasba csak az a játkos emelheti a kezét, akihez a tojás közeledik. Utána rögtön vissza kell engednie a kiinduló helyzetbe. A játékvezető középre ejti a labdát / lufit, amit úgy kell görgetni az ejtőernyőn, hogy az lehetőleg a másik csapat felén essen le, a saját térfélen nem! Pontot az a csapat szerez, akinek sikerül az ellenfél oldalán leejteni a sárkánytojást.
  18. A játék lezárása: A játék akkor ér véget, ha az egyik csapat eléri az 5 megnyert játszmát / pontot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mindenféleképpen meg kell dicsérni a játékosokat, és csak a jó dolgokat kiemelni. Megkérdezni tőlük, hogy hogyan érezték magukat a játék előtt, közben és után?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék tovább nehezíthető, ha a labdának a levegőben is kell lennie.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelmeztetni a játékosokat, hogy a kezük nem lehet folyamatosan a magasban. Ha az egyik csapat nagyon elhúzna pontok szerzésében, akkor a játékkedv fenntartásának érdekében be kell avatkoznia, és a csapatokat összekeverni egy újabb játékhoz.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Telek Ildikó