JÁTÉKRA FEL!

László Mónika: Húzd meg!

  1. A játék neve, címe: Húzd meg!
  2. A játék pedagógiai célja: Szeressenek játszani a gyerekek
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: egy segítő asszisztens
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 1 db labda
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: ráhangolódás
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: mozgásképes gyerekek
  16. A játék megnyitása, nyitánya: mondóka
  17. A játék menete, játékszabályok: Budapesten a III. kerületben egy Speciális iskolában vagyok pedagógus. A gyerekek középsúlyos értelmi sérültek. A gyerekek 11. osztályosak. A csoportomban van nagyon jó képességű és kevésbé jó képességű tanuló is. Ezért úgy kell a játékokat kitalálnom és kicsit átalakítanom, hogy minden diák megértse. Szerencsére mindenki nagyon szeret játszani. A jobbak sokat segítenek a gyengébbeknek. Célom, hogy mindenki szeressen játszani. A játékom: Húzd meg! A játékosok letelepednek körben a földre, és lehetőleg valami mulatságos nótába kezdenek. Megy a labda vándorútra egyik kézből a másikba…… Dalolás közben a labda kézről – kézre jár, egészen addig, amíg a játékvezető (Én) el nem kiáltja magát: „Húzd meg!” Erre minden játékos felpattan és futva menekül, mert akinél a „Húzd meg!” kiáltásakor volt a labda, megcélozza a többieket. Akit eltalált a labda, kiül a padra nézőnek. Ha a dobó nem talált el senkit, akkor õ ül ki nézőnek középre. Fontos csak lábra lehet dobni. Ez az alapjáték. Ezt még lehet kicsit bonyolítani : pl: lány csak lányt és fiú csak fiút dobhat ki vagy lány csak fiút és fiú csak lányt dobhat ki. 
  18. A játék lezárása:
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás:
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: differenciálás
  22. Egyéb/megjegyzés: 
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: László Mónika