JÁTÉKRA FEL!

Koczakné Kocsel Zsuzsanna: Óriások és a törpék

  1. A játék neve, címe: Óriások és a törpék
  2. A játék pedagógiai célja: Közösségépítő, interaktív játék amelyben a résztvevő gyerekek gyorsasága, ügyessége egymás iránti toleranciája, kreatív gondolkodása figyelhető meg. Ez egy olyan komplex fejlesztő játék amely a mozgásos tevékenység mellett az ízbeli, gondolkodásbeli tevékenységet is fejleszti. A gyerekek logikai gondolkodása egyszerre fejlődik az állóképességgel és a gyorsasággal. Emellett remek hangulatot teremt, megtanít odafigyelni társainkra.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: hulahoppkarika vagy ugrálókötél, szalag.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A terület kijelölése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Megfigyelők bevonása. Feladatuk: a pálya két szélén helyezkednek el és segíthetik a törpék menekülését az által, hogy figyelmeztetik őket milyen irányból támadnak az óriások.
  16. A játék megnyitása, nyitánya:
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékban 15-20 fő vesz részt 7 év feletti tanulók. Egy kör körülbelül tíz percet vesz igénybe, ha van rá módunk akkor egymás után két-három kört is levezethetünk. Ennek azért van jelentősége, hogy a résztvevők mindegyik szerepben kipróbálhassák magukat. A játék kezdete előtt balesetvédelmi szabályok ismertetése fontos. A csoport tanulói törpékre és óriásokra oszlanak. Ezt a következő képen tudjuk megvalósítani vagy szalagokkal jelöljük az óriásokat (belőlük van kevesebb) vagy kártyát húznak a játék kezdete előtt. Az óriások (két fő) a játéktér két szélén helyezkednek el egymással szemben, a törpéket pedig a játék tér egyik sarkába csoportosítjuk. Középtájon kijelölünk egy házat ez lehet hulahoppkarika vagy ugrókötélből is készülhet. Jelzésértékű házakról beszélünk. Tapsra vagy sípszóra elindulnak a törpék a ház irányába, eközben az óriások elkapják őket. Akit elkapnak a törpék közül azt elviszik magukkal óriásnak. A játékot addig játsszák míg el nem fogynak a törpék. Játék előkészítő és játék levezető gyakorlatokat is beiktathatunk. Játék előkészítő gyakorlatnak páros fogót, halászfogót játszhatunk, így mozgósítva a résztvevőket. Levezető gyakorlatként körbe ültetjük a résztvevőket és vitát indítványozunk arról, hogy kinek jobb lenni: óriásnak vagy törpének. A szerepek a játék idő alatt cserélődjenek, hogy mindenki kipróbálhassa magát üldöző és üldözött szerepében egyaránt. Fontos, hogy a játékidő végén igazságtalanság érzete vagy bármilyen negatívum ne maradjon a gyerekekben.
  18. A játék lezárása:
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az a gyerek lesz a győztes, akit utolsóként marad a játékmezőn.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Koczakné Kocsel Zsuzsanna