JÁTÉKRA FEL!

Tóthné Nagy Margit: Oldhatatlan csomó

  1. A játék neve, címe: Oldhatatlan csomó
  2. A játék pedagógiai célja: A diákok együttműködési, logikai, kommunikációs készségének erősítése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: nincs
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: nincs
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: 3×3 méteres szabad tér biztosítása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: minden résztvevő játszik
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Egy gonosz szellem olyan emberi kézfogás alkotta csomóval köti össze a csapatot, amit reményei szerint lehetetlen kigobozni. Hogy még jobban megtréfáljon benneteket, a kezeiteket össze is ragasztotta. Győzzük le a szellemet és szabaduljunk ki a szorításából!
  17. A játék menete, játékszabályok: Alkossunk kört! Mindenki a jobb kezével fogja meg egy társa kezét, de ügyeljen, hogy ez a társ ne a mellette álló legyen! Most tegyük meg ugyanezt bal kézzel is, de sem a melletted álló, sem olyan társad kezét nem foghatod meg, akiét a jobb kezeddel már fogod! Próbáljátok meg kioldani a kezeitek alkotta csomót úgy, hogy egymás kezét nem engeditek el! A stratégiát meg lehet közben beszélni, lehet a társadnak segíteni. Egyetlen dolgot nem lehet: a kézfogást elengedni.
  18. A játék lezárása: Ha sikerül a csomót kioldani, megbeszéljük a tapasztaltakat. Ha nem sikerül, újra próbálkozunk.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Ha a csomót sikerült kioldani, dicsérjük a játékosokat. Megbeszéljük, mi volt a játék nehézsége.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha sikerült kioldani a csomót, egy következő körben némán újrajátszathatjuk a játékot. Növelhetjük a játékosok számát.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ügyeljünk, hogy egymás kezét ne engedjék el!
  22. Egyéb/megjegyzés: Köszönöm!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tóthné Nagy Margit