JÁTÉKRA FEL!

Bognár Zsuzsanna: Kié a történet?

  1. A játék neve, címe: Kié a történet?
  2. A játék pedagógiai célja: Jobban megismerjék egymást az osztályom tagjai.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Elég hely legyen, hogy körben le tudjunk ülni.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Székek, plédek, párnák. A csoportalkotáshoz 16 db. kép ( 4*4 különböző ábrával, kártya méretű).
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: El kell pakolni a padokat, a székeket az osztályterem hátsó részébe.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Az osztályfőnöki óra elején együtt berendezzük a termet.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ma egy játékot fogunk játszani, hogy jobban megismerjétek egymást! A játék címe: Kié a történet?
  17. A játék menete, játékszabályok: 1.Kérem, hogy üljünk körbe! 2.Mivel 16 vagytok,4-4 fős csapatokat fogtok alkotni. 3. Mindenki húzzon egy kártyát! Akik egyforma kártyát húztak, azok alkotnak egy csapat. 4. A csapattagok üljenek egymás mellé! 5.Minden csapat egy tagja elmesél egy valós történetet, ami a csapat egy tagjával esett meg. Ezt előtte megbeszélik a tagok,hogy mindenki jól ismerje. Nem muszáj, hogy a mesélő története legyen, mit majd a csapat egy tagja elmondta a többieknek. 6.Miután minden csapat egy pár percre félrevonult és megismernek egy történetet, a legbátrabb csapat egy tagja el kezd mesélni. 7. A többi csapat kérdéseket tesz fel bárkinek a mesélő csapatából. hogy több részletet megtudjon. Addig kérdeznek felváltva, míg ki nem találják, kié a történet. 8. Kérdező csapat tagjai beszélgethetnek egymással. 9. 6 másodpercenként kérdezhetnek a csapatok , ha nem tesznek fel kérdést ez idő alatt, a másik csapat elhappolhatja a kérdés jogát.
  18. A játék lezárása: A játékra szánt időnk lejárt, így kénytelenek voltunk befejezni a játékékot. Minden csapatra 3-3 story jutott, így megbeszéltük, hogy folytatjuk a következő órán.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Sokkal többet tudtunk egymàsról a játék végén. Jó volt látni a kíváncsiságukat, hogy érdekli őket a társuk. Örülök, hogy nyitott és elfogadó az osztály, hogy bátran meséltek magukról. Kérdésfeltevő kultúrájuk is sokat fejlődött.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Fiktív történetekkel lehetne játszani.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni az időre.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Bognár Zsuzsanna