JÁTÉKRA FEL!

Révászné Lászlóffy Szilvia: Húsvétos játék

  1. A játék neve, címe: Húsvétos játék
  2. A játék pedagógiai célja: Memória fejlesztése, bemelegítés.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játékosok figyelmét fel kell hívni, hogy a helyváltoztatáskor figyeljenek egymásra.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Nincs kellékigény.
  12. Technikai igény: Nem igényel technikai előkészületet.
  13. Az előkészítés feladatai: A helyiségben biztonságosan tudjanak körben játszani, illetve legyen hely a helyváltoztatáshoz.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek mutathatják meg az állatok hangját, mozgását.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekek körbeállnak. Sorban kiosztom, hogy a Húsvéthoz kapcsolódó állatok közül, ki melyik lesz. Bárány-csibe-nyuszi. A sorban következő gyerekre mutatva osztom rá az állatot. Mindenki sorban ismételje meg, melyik állat lett. Az állatok hangjának eljátszása. Az állatok mozgásának eljátszása: bárány: négykézláb, nyuszi: nyusziugrásban, csibe: futva mozog.
  17. A játék menete, játékszabályok: Mindenki tudja, hogy melyik állatot osztottam rá. A játékosok körben állnak. A játékvezető a bárány, csibe vagy nyuszi vezényszavakat mondhatja. Az adott állatoknak az állatra jellemző mozgással kell elhagyni a helyét, és új helyet kell keresnie magának. Egyszerre csak az egyik fajta állat megy el a helyéről. További lehetőségek: a játékvezető az egyik játékosra mutatva azt mondhatja: -piros tojás: ez a játékos leguggol, a mellette álló két játékos kimondja a saját állatának a nevét – kék tojás: ez a játékos leguggol, a mellette álló két játékos az állata hangját utánozza – sárga tojás: szintén a játékos leguggol, a mellette álló két játékos helyet cserél az állatának mozgását utánozva.
  18. A játék lezárása: Nem kiesős a játék, addig játszhatjuk, amíg még élményt tud nyújtani.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérjük a játékosokat, megkérdezzük, hogy tetszett a játék.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékvezető átadhatja a vezetést a játékosok valamelyikének is. Lehet kiesősen is játszani, ha minden játékos egy karikában áll, és elveszünk egy karikát, ha az állatok elhagyták a helyüket, és helyet keresnek maguknak.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályok fokozatos ismertetése.Az utasítások kipróbálása. A játékosok fizikai, lelki biztonságának figyelemmel kísérése.
  22. Egyéb/megjegyzés: Főleg kisebb gyerekek szeretik ezt a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Révászné Lászlóffy Szilvia