JÁTÉKRA FEL!

Sümeginé Szép Mária Erzsébet: Kíváncsi kocka

  1. A játék neve, címe: Kíváncsi kocka
  2. A játék pedagógiai célja: A kérdőszavak, a kérdő mondat szórendjének begyakoroltatása német nyelven, valamint a koncentrációs-és együttműködő képesség fejlesztése.
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nincsenek.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Csoportonként egy speciális ( oldalain kérdőszavakat tartalmazó) dobókocka.
  12. Technikai igény: Csoportonként egy asztal 4 székkel.
  13. Az előkészítés feladatai: Csoportonként 1 speciális dobókocka elkészítése. A csoportok számára asztal és székek elrendezése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A csoportok minta alapján kivághatják és megírhatják, kiszínezhetik egyéni módon a dobókockákat.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: 4 fős csoportokat alakítunk színes gémkapcsok húzásával, majd mindegyik játékos kap 1-4-ig egy számot. Átismételjük a kérdőszavak jelentéseit ill. a szórendi szabályokat. A játékvezető ismerteti a játékszabályokat. A kíváncsi kocka mindent tudni akar egy kijelölt témáról.(pl. család, lakóhely, hobbi….)
  17. A játék menete, játékszabályok: A kocka mind a hat oldalára egy-egy kérdőszó van(pl.: Wer? Was? Woher? Wie? Wo? Wohin? ). Először az 1-jelű játékos dob a kockával, a 2-jelű játékos kérdést tesz fel a kockán látható kérdőszó segítségével, a 3-jelű és a 4-jelű játékosok válaszolnak. Ezután a 2-jelű dob, és így tovább tolódnak a szerepek.
  18. A játék lezárása: Egy kör után érdemes megbeszélni, hogy voltak-e nyelvi nehézségek. A begyakorlás szempontjából érdemes 3-4 kört csinálni.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Minden kör végén érdemes megbeszélni a tapasztalatokat, feltárni az esetleges nyelvi problémákat. A játékvezető figyelemmel kísérheti az egyes csoportok játékát, így a dicséreten kívül egyéb jutalmazási formák (pl.smile, kisötös) is adhatók.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék használható a névmási határozószavak gyakorlásánál is. ill. bármilyen téma ismétlésénél, ill. gyakorlásánál. A dobókockákra nemcsak kérdőszavak kerülhetnek, hanem igék, melléknevek akár névmások is. Így gyakoroltatható az igeragozás is.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fontos a gyakorlandó nyelvi ismeretek, szórendi szabályok átismétlése, szükség esetén próbakör bemutatása.
  22. Egyéb/megjegyzés: Egy ismerkedős játékot alakítottam át nyelvi órákon használható kommunikációs játékká.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Sümeginé Szép Mária Erzsébet