JÁTÉKRA FEL!

Darnyikné Hole Zsuzsanna: Postás játék

  1. A játék neve, címe: Postás játék
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködés
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: pad, babzsák vagy tégla
  12. Technikai igény: Padok kirakása
  13. Az előkészítés feladatai: Padok elhelyezése, eszközök előkészítése,
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet: Építőmesterek vagytok. Tornyot házat építünk. Különböző színű babzsákokból építünk házakat. Választunk egy-egy építészmérnököt és amit mond oda kell helyezni a babzsákot vagy téglát.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekeket két csapatra osztjuk. Mindkét csapatban ugyanannyi gyerek legyen. Mindkét csapatnak van egy-egy vezetője azaz (építészmérnöke) Az ő utasításait kell követnie a kis építőmestereknek. A zöld babzsákot tedd le– ezt minden építő mondja a mellette ülőnek és a legvégén ülő gyermek teszi le. A piros babzsákot a zöld elé…….stb stb. Ezeket előre megrajzolt lapokról nézik le a gyerekek és így irányítják az építészeket. Az a csapat nyer aki elsőként építi fel a házat. Fontos hogy mindenki elmondja az utasítást amit a mellette ülőtől kapott.
  18. A játék lezárása: Várak összehasonlítása ellenőrzése hogy jól dolgoztak-e.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Értékelés, Dicséret, Ellenőrzés, hogy jól építették-e fel a házat. Bíztatás ha nem sikeres a vár építése.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: Egyértelmű utasítások adása, Jó tájékozódás térben és síkban.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nem sikerült mindkét csapatnak tökéletesen teljesíteni a feladatot. Nehéznek bizonyult térben és síkban gondolkodniuk. Szerencsére nem kudarcként élték meg. Szívesen játszák. Jó hangulatot teremtett és igazán jókat nevettek amikor más információ jutott el a sor végére mint amit az elején kaptak. Jó lett volna több gyerekkel játszi ezt a játékot, dr mi sajnos csak ennyien vagyunk.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Darnyikné Hole Zsuzsanna, (zsuzsi.hole@gmail.com)