JÁTÉKRA FEL!

Barabásné Németh Georgina: Tojásvadászat

  1. A játék neve, címe: Tojásvadászat
  2. A játék pedagógiai célja: A játékkal fejleszthető a gyorsaság, az ügyesség, a finommotorika és a logikai készség.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a játékosok figyelmét az összeütközés, valamint a labdára való véletlen rálépés veszélyeire.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Különböző méretű és súlyú labda, 2 zsámoly, tornapad a játéktér elkerítéséhez.
  12. Technikai igény: Óra, amivel a játékidőt tudjuk mérni, papír – íróeszköz az eredmények feljegyzéséhez.
  13. Az előkészítés feladatai: A játék megkezdése előtt ki kell jelölni a kb. 6*6 m-es játékteret és elő kell készíteni a labdákat.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Amennyiben a játékosok részt vesznek a labdák előkészítésében már tapasztalatokat tudnak gyűjteni az egyes játékok méretéről, súlyáról. Ez fontos lehet a későbbi taktika szempontjából.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető a kitalált kerettörténet alapján felvezeti a játékot. A kerettörténet aktuálisan a húsvéthoz kapcsolódik.
  17. A játék menete, játékszabályok: Kijelölünk egy kb. 6*6-os méretű játékteret, ahová különböző méretű és súlyú labdákat szórunk szét. (pl: kis műanyaglabda, gumilabda, focilabda, medicinlabda) A játéktéren kívül felfordítunk a csapatok számára egy-egy zsámolyt. Ebbe gyűjtik majd a „tojásokat”. Kijelölök két csapatkapitányt, akik kiválasztják, kik kerüljenek a csapatukba. A játékot sípszóra kezdi egy-egy játékos mindkét csapatból. 30 másodpercük van a gyűjtögetésre. Az összeszedett „tojásokat” minden játékos a saját „kosarába” gyűjti. Az idő lejárta után a labdákat összeszámoljuk, lejegyezzük a pontokat és visszadobáljuk azokat a játéktérre. Sípszóra indul a következő páros. Így folytatódik a játék, míg mindenki sorra nem kerül. A legvégén összesítünk. Az alapjátékban minden labda 1 pontot ér.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha minden játékos teljesítette a saját körét.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékot az a csapat nyeri, akinek a játékosai összesen több pontot gyűjtöttek. A játék végén kerül sor a tapasztalatok, használt taktikák megbeszélésére. Dícséretekre.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: További lehetőségként változtathatunk a futamok idején (pl 1 perc/pár), a különböző labdák pontértékén, a feladat végrehajtásának módján (pl: nyusziugrás, pókjárás, rákjárás)
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fokozottan figyelni a balesetveszélyes helyzetekre.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek nagyon élvezték ezt a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Barabásné Németh Georgina