JÁTÉKRA FEL!

Hajdúné Berényi Adrienn: Virágcsokor

  1. A játék neve, címe: Virágcsokor
  2. A játék pedagógiai célja: Akusztikus figyelem, figyelemkoncentráció, gyors reagálóképesség fejlesztése, szabálytudat alakítása
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény: Minden játékosnak egy szék
  13. Az előkészítés feladatai: A csoportszoba berendezése, a székek elhelyezése körben
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A székek körben való elhelyezése a gyermekek bevonásával történik
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Végre itt a tavasz, a jó idő!Emlékeztek, amikor sétálni voltunk és a láttuk a kertekben a nyíló virágokat? Soroljuk fel, milyen virágokat láttunk? -Tulipán, ibolya, aranyeső, nárcisz, jácint, pitypang….És azt tudjátok-e hogy ki gondozza a virágokat? – A kertész bizony. Most olyat fogunk játszani, hogy én leszek a kertész, ti pedig virágok lesztek- Elmondom a játékszabályt!
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyermekek körben ülnek széken, én a kör közepén állok, onnan irányítom a játékot:-Most én- a kertész- körbe megyek és a gyermekekre egyenként rámutatva mindenkinek megmondom, hogy ő milyen virág lesz. Először három féle virág nyílik ki a kertben :tulipán, ibolya, jácint. A szerepek /virágnevek/ kiosztása után elmondom a játék menetét. – Ha a kertész azt mondja:tulipán, akkor az a kisgyerek, aki a tulipán nevet kapta, ő feláll és gyorsan átül egy másik székre! Ha azt mondja a kertész, hogy ibolya, akkor az a kisgyerek áll fel és ül át másik székre, aki az ibolya, ha pedig a kertész a jácint nevet mondja, akkor minden jácint nevű kisgyermeknek kell helyet cserélnie. De ha a kertész azt mondja: VIRÁGCSOKOR!, akkor minden kisgyereknek egyszerre kell felállni, és másik székre kell ülnie. Senki nem maradhat ugyanazon a széken, amelyiken eddig ült! Próbáljatok meg minél messzebbi székre ülni! Arra kérlek benneteket, hogy amikor másik székre ültök át, nagyon figyeljetek egymásra, hogy helyváltoztatás közben nehogy összeütközzetek!
  18. A játék lezárása: Addig játsszuk a játékot, amíg a gyermekeknek kedvük van. A játékvezető -a kertész- utasítására ér véget.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A kertész minden virágot leszedett, és szép illatos csokorba kötötte őket! Most pedig várja, hogy újabb virágok is kinyíljanak a kertben! Köszönöm a játékot, remélem jól éreztétek magatokat, kérlek benneteket, hogy, mutassátok meg a kertésznek, hogy mennyire tetszett a játék? Aki jól érezte magát, az tapsoljon, aki nagyon jól érezte magát az hangosan, aki nem annyira jól, ő halkan tapsoljon! Aki hangosan tapsolt, tőle megkérdezem, hogy miért tetszett neki a játék, mi az amit tanult belőle, aki esetleg halkan tapsolt, ő elmondhatja, hogy miért nem érezte jól magát, a játék során.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A következő alkalommal amikor ezt a játékot fogjuk játszani, lehet 4, vagy akár 5 féle virágnévvel is játszani- Ha már jól megy, lehet gyorsítani a tempót. Illetve a mindennapok során az óvodában, az éppen aktuális tevékenységeknek, témáknak megfelelően bármilyen nevekkel lehet játszani, például: állatok, zöldségek, gyümölcsök, járművek.- Mindig az adott témának megfelelő kerettörténettel.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelek a résztvevők testi épségére, figyelmük tartósságára, érdeklődésükre, a játék szabályainak betartására.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyermekeknek nagyon tetszett a játék, a szabályt hamar megértették, a csoport minden tagja bekapcsolódott a játékba.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Hajdúné Berényi Adrienn