JÁTÉKRA FEL!

Pap István: Kávédaráló

  1. A játék neve, címe: Kávédaráló
  2. A játék pedagógiai célja: Csoportos együttműködés kialakítása, figyelemfejlesztés
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Nincs
  12. Technikai igény: Laza, sportos ruházat.
  13. Az előkészítés feladatai: Tiszta legyen a tornaterem padlózata! Ne legyenek zavaró tárgyak!
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: GYEREKEK! Aki a következő játékban nem esik ki, az mondhatja meg mit játszunk utána. Ő lesz az egyik csapatkapitány.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Egy gonosz varázsló szavára különböző tárgyakká kell változnotok! Mindezt csoportokban kell megvalósítani. Akiknek nem sikerül, azokat a varázsló foglyul ejti, kiesnek a további játékból.
  17. A játék menete, játékszabályok: A teremben szétszóródva nyüzsögnötök kell. Ha elkiáltom magam, hogy KÁVÉDARÁLÓ, akkor gyorsan kell egy párt találnotok és vele összefogózva sürögnötök kell, éppúgy, mintha éppen ti lennétek a kávédaráló. Akik a sípszóig párba álltak és sürögnek túlélték a varázslatot. A pár nélküliek, vagy nem forgó párok kiesnek. Ha azt kiáltom: PALACSINTA, három gyereknek kell egymáson hasra feküdni keresztben, széttárt végtagokkal. Ha KISHAJÓT kiáltok már négy gyereknek kell összejátszani. Terpeszülésben szorosan egymás mögé ülve kell előre majd hátra dőlve eveznetek, mint egy négy pár evezős csónakban! Az elől ülő még vezényelhet is: Húúúzd meg! Húúúzd meg! HA azt halljátok tőlem TURMIXGÉP: ötös csoportra lesz szükség. Négyen körben, egymás kezét fogva forognotok kell a középen páros lábon ugráló és forgó (banán) ötödik társatok körül. A sípszó után persze mindig lesznek kiesők.
  18. A játék lezárása: A játékot addig játszhatjátok,amíg csak egy kávédarálónyi páros marad. Ők a győztesek,akik legyőzték a varázslót.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék akkor sikeres, ha betartjátok a szabályokat! A két győztes lehet a következő játék kitalálója, vagy csapatkapitánya.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot lehet variálni más vezényszavak kitalálásával és természetesen más figurákkal: pl. PUMPA, VONAT,BICIKLI,TORTA stb. Lehet először -pláne ha kicsik a játékosok-csak két vagy három vezényszót jól begyakorolni és később bővíteni a játékot.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető (tanító) menet közben megfigyelheti a diákjaiban levő együttműködési készséget. Megláthatja kik a vezéregyéniségek, kik szorulnak irányításra, biztatásra. Kinek milyen a helyzetfelismerő képessége?
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Pap István