JÁTÉKRA FEL!

Wágner Zsófia Anna: Móka a kalózhajón

  1. A játék neve, címe: Móka a kalózhajón
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködésre nevelés–> ha esetleg valaki bátortalanabb, nem mer beállni a körbe, akkor hívják, fogják meg a kezét, és vonják be a játékba. Figyelem fejlesztése—> futás közben figyeljenek oda a társaikra, ne lökjék fel egymást. Figyeljenek oda melyik feladatnál, mi a teendő. Feszültségoldás
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Mivel nincs tornaszoba, ezért mindent amire nincs szükség (asztal, szék, szőnyeg) tegyünk félre.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Kellékek: két pad, babzsák, zsámoly
  12. Technikai igény: Eszköz: zenelejátszó
  13. Az előkészítés feladatai: Az egyik padra kalóz kendőt kötöttem, a másikra pedig kalóz szemfedőt
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Rákérdezek ki szeretne egy futós játékot játszani, ahol mindenki kalózzá változik, és még bulizhatnak egy kicsit zenére!
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mindenkit megkérek hogy vegyem magának egy kincset (babzsákot) és üljön rá. Bárhol a csoportban elhelyezkedhet!
  17. A játék menete, játékszabályok: Berendezem a csoportot, ami most egy nagy hajó, és mindenki kalóz.A babzsákok szanaszét vannak elszórva a csoportba, ezek a kincsek. A kalózoknál szól a zene, és ez idő alatt futkároznak, táncolnak.Ha leáll a zene, akkor utasításokat kapnak a kalózok. Ha azt mondom: -Kalózok figyelem! Rabló érkezett a hajóra, gyorsan rejtsük el a kincset, nehogy ellopja. (ekkor mindenki gyorsan ráül a kincsekre, ami a babzsák, ez pedig össze vissza el van szórva a csoportba.) Ha azt mondom: -Kalózok figyelem! Támadnak a rablók, utánunk jöttek hajókkal, gyorsan üljetek fel a hajókra, és menjünk el! (ekkor felülnek a hajókra, egymás mögé, majd evezést imitálnak) Ha azt mondom- Kalózok figyelem! Gyorsan szedjük össze a kincseket, és tegyük bele a kincsesládába, és őrizzük a ládát! (ekkor mindenki összeszed egy-egy kincset, és beledobja a ládába, majd a láda körül kört állnak)
  18. A játék lezárása: Ha úgy látom elfáradtak, lekapcsolom a zenét, és megkérek minden kalózt hogy feküdjön le a földre, és pihenjen. Az orrán beszívják a levegőt, a szájukon ki.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mindenkit nagyon megdicsérek, egyenként mindenkinek belecsapok a tenyerébe!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Mindenképpen a zenét megváltoztatnám egy kalózos dalra! Ha már jól begyakoroltuk a játékot, átadnám a rabló személyiségét egy óvodásomnak!
  21. A játékvezető speciális feladatai: Bevont technikai eszköznek a kezelése! Figyelem a baleset, csúszásveszélyt! Szabályok betartásának figyelése! (futás közben ne lépjenek a babzsákra, nem mehetnek fel a padra)
  22. Egyéb/megjegyzés: Úgy gondolom mindenki jól érezte magát, sőt szeretnék ha holnap is kalózokká változhatnának!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Wágner Zsófia Anna, (wagner.zsofia00@gmail.com)