JÁTÉKRA FEL!

Bakó-Makai Mariann: Találd ki!

  1. A játék neve, címe: Találd ki!
  2. A játék pedagógiai célja: Színek, összehasonlítás. Egymás megismerése, helyes testtartás.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Asztalokat, székeket félre húzom a csoportszobába, hogy szabadon maradjon a szőnyeg. Csak a szőnyegen játszunk.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Gumidekor Tulipán (különböző színűek)
  12. Technikai igény: Nincs szükség technikai kellékre
  13. Az előkészítés feladatai: Tulipánok elhelyezése a szőnyegen. Asztalok, székek félre tevése, hogy ne zavarjanak a játékban
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Egész héten a tavaszról beszélgettünk, sétálni voltunk. Természetben a változásokat, átalakulásokat felfedeztük. Különböző színű tulipánokat tettünk vázába. Most mi is tulipánok leszünk, tavaszi virágok, amilyeneket a tegnapi sétán láttunk.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mivel 8 gyermek van, 8 tulipánt helyezek le a rétre (szőnyegre), ahogy kört tudunk alakítani. Ezzel felkeltem még jobban az érdeklődésüket.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok kört alakítanak, ahogy a tulipánokat elhelyeztem. Minden kispajtás előtt egy tulipán. Mindenki előtt különböző színű. Sorba megbeszéljük, ki milyen színű tulipán. Menetirányba fordulunk, és körbe megyünk. (Tulipánok maradnak a szőnyegen. (Célszerű volt olyan anyagból készítenem a tulipánt, ami nem szakad el, nem gyűrődik meg, ha használatban vannak.) Egy, kettő, három, négy Kis őzike hová mégy? Elég hogyha tudom én, tavasz elé futok én! A vers első 4 sorát mondjuk csak, mert az egész verset hosszúnak találtam. Megnézzük mindig, hogy ki milyen színű tulipánhoz érkezett. Kb 4 szer! Miután megbeszéltük, hogy ki milyen színű tulipán (színek gyakorlása) leguggolunk, mert elfáradtunk. Kezd sötétedni…. Lassan elalszanak a tulipánok. Én kiválasztok mindig egy tulipánt, aki felébreszti a másikat, azzal, hogy: Kip kop kopogok, találd ki, hogy ki vagyok! Az „ébredező” tulipán mondja a nevét annak, aki ébreszti! ( Ha nem ismeri fel, akkor ébrezgeti még egyszer). Majd visszaalszik mindkettő! Csendesen megyek tovább, hogy ki legyen a következő „ébresztő”.
  18. A játék lezárása: Figyelek arra, h mindenki sorra kerüljön. Ébresztő és ébredező tulipánként is szerepeljen.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Nagyon tetszett a játék a gyerekeknek. Mindenkit nagyon megdicsérek. Ügyesen játszottak. Könnyen megértették a feladatot. Színeket is kiválóan tudták. Verset is gyakoroltuk közbe.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehetséges úgy játszani, h elváltoztatott hangon mondják a gyerekek, h kip, kop….!
  21. A játékvezető speciális feladatai: Koruknak megfelelő játékot játszatni. Játékot érthetően elmondani.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nehezítette a feladatom, h a csoportunkba érkezett egy kínai kisfiú, aki pár hónapja van Magyarországon. Nagyon nehezen illeszkedett be közénk. Figyeltem arra, hogy köralakításnál mellém kerüljön. Rengeteget szót tud már. Színeket szépen mondja. Ezért is választottam a színes tulipánokat, h ő is részt tudjon venni a játékba és siker élménye legyen.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Bakó-Makai Mariann