JÁTÉKRA FEL!

Gálfi Anikó: Der, die, das…

  1. A játék neve, címe: Der, die, das…
  2. A játék pedagógiai célja: Német szavak gyakorlása
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8,8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Labda
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Nincs
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékban gyakorolni kívánt szavak közös felelevenítése. Pl gyümölcsök, állatok átismétlése. (németül)
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Gyerekek! Ma jött hozzánk egy varázsló és elvarázsolt minket. Szép lassan mindenki elfelejti a nevét és helyette egy gyümölcsnek képzeli magát. A varázsló célja, hogy mindenki elfelejtse a nevét. Próbáljuk ezt megakadályozni. A varázsló csak 15 percig tud varázsolni. Aki még utána is emlékszik a nevére, az megmenekül.
  17. A játék menete, játékszabályok: Mindenki beáll egy körbe. Valaki feldobja a kör közepén a labdát és mond egy nevet. aki a nevét hallja, az megpróbálja elkapni a labdát. a többiek közben próbálnak minél messzebb szaladni. Ha elkapja a labdát a kiválasztott, akkor ő is feldobja és mond egy másik nevet, és így tovább. Ha leesik a labda a földre, akkor utána kell mennie, és megfognia. Amikor megfogta a labdát, kiált, hogy : Állj! ekkor minden menekülőnek meg kell állni. Akinél a labda van, az most a varázsló. 3-at léphet és utána meg kell próbálnia kidobni valakit. Akit ki akar dobni, az nem mozdulhat el a helyéről, csak az egyik lábával. Ha sikerül eltalálni, akkor kap egy -der-t. Ha nem sikerül, akkor a varázsló kap egy der-t. A der után die jón, utána das. Aki eljutott a das-ig, annak a varázsló megváltoztatja a nevét egy gyümölcs nevére. Őt ezentúl mindenkinek úgy kell szólítani. A következő körben az dobja fel a labdát, aki a varázsló volt. A játék 15 percig tart majd.
  18. A játék lezárása: Letelt a 15 perc. Nézzük meg, kiket nem sikerült elvarázsolni a varázslónak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Kinek maradt meg a neve? Akit elvarázsoltak, úgy szerezheti vissza a nevét, ha megmondja magyarul, hogy milyen gyümölcsé változtatták.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet más szavakkal, vagy közösségfejlesztés céljából pozitív tulajdonságokat adni új névnek.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell, hogy mindenki egyenlő arányban tudjon részt venni a játékban. A rosszul dobott labdáknál megállítja a játékot és újra dobat a varázslóval.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Gálfi Anikó