JÁTÉKRA FEL!

Bőhm-Polányi Veronika: Ba-na-na szótagoló játék

  1. A játék neve, címe: Ba-na-na szótagoló játék
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem-koncentráció, figyelem-tartósság. Emlékezet: megőrzés (rövid, tartós, állandó), felidézés (gyorsaság, pontosság). Irányított gondolkodási képességek, eredetiség, rugalmasság, megértés. Nyelvi-kommunikációs képességek, beszédértés-képességek (kapcsolatfelvétel viszonzása, szándék, vélemény kinyilvánítása), nyelvi normatív és korrekciós képességek, helyes ejtés. nem nyelvi kommunikációs képességek: mimika, tekintet. Szociális képességek: szociális észlelés (szerepészlelés, nonverbális közlések felfogása), szociális alkalmazkodás, viselkedés kortárs csoportban, kooperáció, vezetés, figyelmesség és illemtudó viselkedés, fegyelmezettség, egymás segítése, konfliktusok elemzése, Tanulási – önszabályozási képességek: önirányítás, önellenőrzés, tanulási önismeret, önálló tanulás (tanulástervezés, -szervezés), irányított tanulás (együttműködés a pedagógussal, társakkal
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Padok hátrébb tolásában való segítés.
  16. A játék megnyitása, nyitánya:
  17. A játék menete, játékszabályok: : A játékot warm up activitynek tervezem, mert a gyermekeket kimozdítom a helyéről és átismételjük a tanult szavakat. Kört alakítunk a diákokkal. Tanult 3 szótagú zöldségek, gyümölcsök, állatok, melléknevek segítségével tudunk majd játszani. Először a résztvevők körbeállnak. Egy diáknak 3 szótagú angol szót kell mondani a következő mozdulatok elmutogatásával. Az első szótag kimondása mellett a következő mozdulatot kell tenni: jobb kéz a homlokunknál a mellettünk álló felé mutat-közben mondjuk az első szótagunkat pl.: ba, majd második szótag kimondásakor a bal kéz az állunk előtt és a bal oldali társ felé mutat, közben mondjuk a következő szótagot pl: na, végül a harmadik szótagnál tapsolunk egyet, és a kezünkkel egy társunk felé mutatunk és mondjuk pl.: na. Minden szótag után másik társra kerül a sor a mozdulat irányától függően. Az először kiválasztott személytől jobbra ill. balra levő személynek kell mindig a következő szótagot kimondani. Ha új szót szeretnék, újból elmondjuk az új szót a mozdulatokkal együtt, majd külön szótagolva. A játék különböző csoporttagok kiválasztásával folytatódik, lehetőleg minél rövidebb idő alatt.
  18. A játék lezárása: Egyre gyorsabban kell játszani, és aki nem tudja a sorrendet akkor kiesik a játékból
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, megköszönöm a részvételt, megkérdezem, hogy hogyan érezték magukat, milyen tapasztalatokat szereztek, mit tanultak belőle.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Bőhm-Polányi Veronika