JÁTÉKRA FEL!

Szabad Dominika: Flúgos katonák

  1. A játék neve, címe: Flúgos katonák
  2. A játék pedagógiai célja: Koncentráció, emlékezet, figyelem fejlesztése. Testséma fejlesztése. Állóképesség fejlesztése.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A résztvevők figyelemfelhívása arra, hogy helyváltoztatáskor tartsák szem előtt társaikat.
  6. Résztvevők száma: -8,8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Akkora helyszín biztonságos előkészítése, hogy mindenki kényelmesen elférjen mozogni ill. helyet változtatni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Helyszín átrendezése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Katonákról való beszélgetés, esetleges élmények felidézése. Képzeljék el, hogy voltak olyan katonák régen akik, nem szerették a parancsokat teljesíteni és bohóckodtak helyette. Megkérdezem: Kinek lenne kedve egy kicsit flúgos katonák bőrébe bújni?
  17. A játék menete, játékszabályok: A részvevők körben állnak. Én szintén a körben állok a résztvevőkkel, úgy, hogy mindenki jól lásson. Eléneklem azt a rövid kis dalocskát, ami a játékhoz tartozik. Ez pedig a következő: Fenn a dombon él, egy flúgos hősi nép. Békésen henyél, ha éppen nincs veszély. 2x elénekeljük együtt is. Majd a következő képpen ismertetem a játék további részét. Ha azt mondom: Katonák! Figyelem! mindenki kihúzza magát, össze zárja lábait és mozdulatlan. Következő lépés. Jobbra néz és balra néz! ilyenkor mindenki az utasításnak megfelelően cselekszik. A játékosok ezt követően megkérdezik tőlem, hogy: Ellenség?. Én válaszként két lehetőséget mondhatok: a. van (ha van ellenség, akkor magas térdemeléssel /katonákat utánozva/ helyet cserél mindenki, úgy hogy nem állhat az mellé, aki eddig mellette állt) b. nincs (ha nincs ellenség, akkor különböző mozgásokkal kell énekelni tovább a dalt). Ezek a mozgások lehetnek pl.: jobb kézzel majd bal kézzel a combunkon tapsolunk, fejünket fel le mozgatjuk, fenekünket rázzuk… Minden nincs válasz esetén az előző mozgáshoz kapcsolunk egy másikat is.
  18. A játék lezárása: A játék akkor ér véget, ha már valamennyi testrészünket bevontuk és kellően, kellemesen elfáradtunk.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, megtapsoljuk magunkat. Megkérdezem ki, hogy érezte magát a tevékenység alatt.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A dal szövegének megváltoztatása. Mozgások megváltoztatása.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékszabályok fokozatos ismertetése. A dalocska után minden mozgást külön- külön ismertetni, megmutatni.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szabad Dominika