JÁTÉKRA FEL!

Varga Anikó: Pókháló

  1. A játék neve, címe: Pókháló
  2. A játék pedagógiai célja: Az angol órán korábban megtanult állatnevek felidézése, átismétlése. A játéknak warmer azaz bemelegítő célja volt, ráhangolódni az angol órára.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játék baleseti kockázat szintje alacsony, ebben a tanterem elrendezése is a segítségemre volt. A padokat már év elején a terem két szélén helyeztem el, a középen elhelyezett szőnyegen így kényelmesen elfértek a gyerekek, biztonságosan játszhattak. A szőnyeg alá csúszásgátlót helyeztem.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: fonalgombolyag
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: A teremben a padokat úgy helyeztem el, hogy ott körben állva biztonságosan tudjunk játszani. Összesen egy kelléket kellett előkészítenem.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A teremrendezés már készen volt, így ebbe nem vontam be a gyerekeket. A játék előtt megbeszéltük, hogy a korábban angolul megtanult állatneveket fogjuk felidézni majd az óra további részében ugyanebben a témakörben további szókincsbővítés következik.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ismertetem az óra célját és elmondom, hogy egy bemelegítő játékkal kezdünk.Elmondom a játék szabályait. Életkori sajátosságaik révén nagyon szeretnek rajzolni, ezért már a szünetben ráhangolódásképpen a táblára felrajzolhatták az eddig tanult állatokat. Arra kérem őket, hogy a játék ideje alatt képzeljenek el egy szigetet amin rengeteg állat van – háziállattól kezdve vadállatig- minden egyes állatot kimenthetünk erről a szigetről aminek a nevét angolul el tudják mondani.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak. A játékvezető a körön kívül áll. Az egyik kisgyermeknél van egy gombolyag fonál. Ez a tanuló mond egy állatnevet angolul, majd tovább dobja a gombolyagot. Akinek dobja a fonalat, annak is egy állatnevet kell mondania. (Mivel angolul is megtanultuk sok állat hangját, ezért a bátrabbak még utánozhatják is annak az állatnak a hangját amit kimondtak.) Az első diák aki dob, nem engedi el a fonál végét, és a következő diák sem engedi el a gombolyagnak azt a pontját ami nála van, majd így tesz a többi játékos is. A játék addig tart amíg mindenki legalább egyszer megkapta a gombolyagot de a tanult szókincstől függően folytatódhat tovább is a játék. A játék végén egy pókháló feszül a gyerekek között. Ha valaki nem tud állatnevet mondani akkor azt mondja, hogy: Bumm. Második Bummnál azonban kiesik a játékból az illető és visszaül a helyére.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége mikor kimerítettük a tanult szókincset az adott témakörben, erre külöknösen kell figyelnem. A játék végén értékelem a csoportot, lehetőleg a pozitívumokat kiemelve.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a csoportot ha nem volt szükség fegyelmezésre és ügyesek voltak. Mindig kérek visszacsatolást a tanulóktól, hogy nekik hogy tetszett az aznapi játék, hogyan érezték magukat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ezt a játékot nemcsak állatnevekkel lehet játszani. Játszhatunk számokkal, színekkel, gyümölcsökkel, közlekedési eszközöket sorolhatunk. Bármilyen témakört használhatunk amit a nyelvórán tanultunk.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Arra figyeltem, hogy felszabadultan használják a nyelvet, így sikerélményük legyen, elősegítsem a stressz nélküli nyelvhasználatot.
  22. Egyéb/megjegyzés: Fontos, hogy ebben az életkorban a nyelvtanulás játékos formában történjen. Ha a diákok valamit örömmel csinálnak, akkor abban általában ügyesebbek is, illetve többet tanulnak belőle ha élvezték.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Varga Anikó