JÁTÉKRA FEL!

Gyetvai Anna: Páros szalagos labdagyűjtő

  1. A játék neve, címe: Páros szalagos labdagyűjtő
  2. A játék pedagógiai célja: A gyerekek hangolódjanak rá a testnevelés órára Egyszerű szabályokat tudjanak betartani Együttműködési készség fejlesztése Mechanikus számlálás gyakorlása
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a figyelmet, hogy futás közben figyeljenek egymásra, s ne lépjenek a labdákra mert könnyen elesnek.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Azonos színű szalagokból három pár (kék, piros, sárga) 3 db.fadobozka Egy vödör teniszlabda, kb.30 darab,
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A fa ládikákat a terem 3 sarkába elhelyezem, szalagokat kiteszem a padra, vödör labda nálam van.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A ládikákat és a labdákat együtt hozzuk ki a szertárból.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekek két osztályból vannak, de ismerik egymást, ismerkedésre nem térek ki. A párokat az első körben én választom ki úgy hogy egy ügyesebb mellé jusson egy inaktívabb gyermek. A szalagokat ők választják ki, majd részletesen elmagyarázom a játékszabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: A csuklójukon azonos színű szalagot viselő gyerekek alkotnak egy párt, megfogják egymás kezét, a másik kezük szabadon van. Minden párnak van egy saját sarokban elhelyezett fa ládikája, amibe hordja majd a labdákat. Nálam van egy vödör teniszlabda, amit RAJT jelzéssel szétgurítok a teremben. A 3 pár gyermek párban egymás kezét fogva szaladnak, s a szabad kezükkel fölszednek egy-egy labdát, majd a saját ládikájukba teszik. Egymás kezét nem szabad elengedni, mert az így összeszedett labda érvénytelen. Ha elfogytak a labdák, megszámoljuk melyik csapat mennyi labdát gyűjtött.
  18. A játék lezárása: Háromszor lejátsszuk a játékot, ennyi elég bemelegítésnek.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győzteseket megtapsoljuk, de minden párosnak jut valamiért dicséret amiben éppen picit ügyesedtek.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Vegyes színű labdák vannak, s csak olyan színt lehet gyűjteni, amilyen színű karikát felmutatok. Ha más színű is kerül a ládikájukba véletlenül, az levonódik számláláskor. Vegyes színű labdák vannak, s mindenki csak a saját karszalagjának megfelelő színűt gyűjthet. Ez lehet páros vagy egyéni játék. Itt fontos hogy minden gyűjtendő színből ugyanannyi legyen.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ennek a játszó csoportnak a tagjai értelmileg akadályozott gyermekek. Segítséget kell adnom a számlálásnál, s a játékszabályt nagyon kell tudatosítani, s egyszerűen elmondani. A játék közben is folyamatos biztatásra szorulnak. Verbálisan csak két gyermek kommunikál.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Gyetvai Anna