JÁTÉKRA FEL!

Fisiné Bera Mónika: Családi perpatvar

  1. A játék neve, címe: Családi perpatvar
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelemfejlesztés , gyorsaság- reakcióképesség fejlesztésére alkalmas játék
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a gyerekek figyelmét, hogy helycsere közben óvatosan közlekedjenek, a széken ülők ne billegjenek
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: székek
  12. Technikai igény: A Játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: Berendezni a helyszínt, hogy ott körben ülve, biztonságosan tudjunk játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Egy gyerek kivételével mindenki hozza a játéktérre a saját székét- figyelem felhívása az óvatosságra
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Olvasás órán, A család témakörnél játszottuk, így nagyon egyszerűen bevezethető volt. Kikből áll a család? Mostanában mindig mindenki rohan valahova? A ti szüleitek is szoktak rohanni, sietni? Ti szoktatok sietni valahova?(Iskola, szakkörök…)Most mi is fogunk rohanni…. Arra kérlek, hogy közben ügyeljetek egymásra, nehogy összekoccanjatok
  17. A játék menete, játékszabályok: Körben ülünk. Kijelölök egy játékmestert (aki nem hozott széket), ő beáll a kör közepére. Mindenki kap egy szerepet,haladok sorban: apa, anya, gyerek,apa,anya,gyerek… Feladat: A játékmester a kör közepén áll, és ha valamelyik szerepet mondja (anya, apa vagy gyerek), akkor azoknak helyet kell cserélni, illetve a játékvezetőnek is helyet kell keresni magának. Akinek nem jut ülőhely, beáll a kör közepére és ő lesz a játékmester. A kör közepén álló játékosnak van egy bónusz mondata: családi perpatvar. Ha ezt kiáltja be, akkor mindenki helyet cserél valakivel, s folytatódik a játék elölről. Ugyanarra a székre nem ülhetsz vissza, helyet kell cserélned!
  18. A játék lezárása: Van-e olyan, aki egyszer sem került be a kör közepére? Ki az,aki szívesen játssza ezt a játékot máskor is?
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Nagyon megdicsérem, aki nem került be a kör közepére, de láttam, hogy mindenki nagyon próbált figyelni.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha elsősök játsszák,akkor könnyíthetünk nekik, ha kis kártyát adunk a kezükbe apa-anya-gyerek rajz,hogy ne felejtsék el játék közben,ők kik. Rugalmas játék, más témakörben, más kerettörténettel is használható pl.: pályaorientációs napon foglalkozásokat osztani nekik, s kulcsszó lehet maga a foglalkozás, vagy szabadság szó. Vagy évszakokat osztani, s az évszakok szóra mindenki szalad… Testnevelés órán hulla-hopp karikával is játszható.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni játék közben, hogy mindenki szaladt-e, akinek kellett, vagy visszaült-e valaki a saját helyére, de szerintem ezt a gyerekek jelzik.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekeknek nagyon tetszett a játék.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Fisiné Bera Mónika