JÁTÉKRA FEL!

Egriné Kordé Ágnes: Ni csak, ki csipog?

  1. A játék neve, címe: Ni csak, ki csipog?
  2. A játék pedagógiai célja: Bizalom építés, hallásfejlesztés, figyelem, koncentráció.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Akadálymentesítés.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Műanyag tojások, kendők, tojástartó, különböző méretű és anyagú apró tárgyak, amit a tojásokba töltünk.
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: A tojásokat megtöltjük, én konyhai alapanyagokat tettem bele. Pl: .kukorica, lenmag, zabpehely, teafű, stb. Érdemes a töltött tojásokat leragasztani, hogy ne nyíljanak ki játék közben.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: ?
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A kerettörténet elmesélése, játékszabályok tisztázása. A két csapat választ 1-1 tartót, (keltető), és bekötjük az egyik csapattag szemét.
  17. A játék menete, játékszabályok: Egy távoli, egzotikus szigeten, számunkra ismeretlen madárfajok tojásait kifújja a viharos szél a fészkükből. A különböző madarak tojásai más-más hangot adnak, ha megrázod (hála a bennük lévő eltérő anyagoknak). Minden csapatnak jut minden fajtából egy, de jaj, van köztük egy kakukktojás is. Egy csapat két fős: Tudósunk akinek a füle csalhatatlan, látni azonban nem lát, mert a viharban összetörött a szemüvege, és hű társa, aki nem érhet a tojásokhoz, oly ügyetlen. Ő mutatja majd az utat a professzornak. Cél minden fajta tojásból 1-et begyűjteni, „keltetőbe” tenni. Egyszerre csak egy tojást vihetsz a helyére. A segéd odavezeti a bekötött szemű játékost a tojásokhoz, aki hang alapján eldönti kell-e a gyűjteménybe. Ha mégsem jó, mert már van olyan hangú, ki lehet cserélni. Aki előbb kész, az a nyertes. Nem sikerült nyerned, ha szám szerint meg van a tojásod, de van köztük 2 azonos, vagy a kakukktojás (ezért érdemes végighallgatni őket mielőtt kimondod, hogy kész). A kakukktojásba én egy golyót tettem, lehet hallani, hogy csak egy valami ad hangot.
  18. A játék lezárása: A csapatok kézfeltartással, vagy szóban is jelezhetik, ha kész vannak, ekkor a játék véget ér. Leellenőrizzük, hogy valóban jó tojások kerültek be a keletetőbe. Ha hibátlan, megvan a nyertes, ha akad két egyforma, vagy ott a kakukktojás, akkor a másik csapat nyer.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Próbáljuk kitalálni melyikben mi van, ha valami finom megesszük. Megbeszéljük, hogy megvolt-e a bizalom a csapattagok közt, senki nem akarta a másik feladatába beleszólni (nem lesett, vagy esetleg a segítő nem vitt volna tojást).
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Én kétszer két fős csapatokat gondoltam, de lehet egyesével is játszani, ilyenkor akár helyben próbálgatni a tojásokból az azonos hangúakat gyűjteni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Balesetveszély elhárítása. Az eredmény ellenőrzése.
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Egriné Kordé Ágnes