JÁTÉKRA FEL!

Petres Erzsébet: Titkos ügynökök

  1. A játék neve, címe: Titkos ügynökök
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők kooperációs és verbális kommunikációs készségének fejlesztése, képi kifejezés fejlesztése
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: papír, ceruza, képkártyák
  12. Technikai igény: székek
  13. Az előkészítés feladatai: Berendezzük a termet, a székeket kettesével, egymásnak háttal elhelyezzük a teremben.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Együtt rendezzük el a székeket.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok párokat alkotnak, helyet foglalnak a székeken, egymásnak háttal. A pár egyik tagja kap egy ceruzát és egy papírt. Tegyük fel, hogy titkos ügynökök vagytok. Nyomoztok egy ügyben, a pár egyik tagja a helyszínen van, a másik az irodában, és head-seten keresztül kommunikáltok. A pár azon tagja aki a helyszínen van, talál egy képet, ami segíti a nyomozást, de a fényképezőgép nincs nála, a telefonja lemerült, így el kell mondania társának, mit lát a képen. A társa az irodában az instrukciók alapján lerajzolja a képet.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok nem fordulhatnak egymás felé, csak a hallottak alapján rajzolhatnak. A képről a legpontosabb leírást kell adni. HA végeztek megnézzük, a következő körben aki rajzolt, az kap képet, akinél kép volt, az rajzol. A játékvezető figyelemmel kíséri a játékot, és azt, hogy betartják-e a szabályokat.
  18. A játék lezárása: A játék két-három kör után zárul, hiszen az információk, rajzok alapján körvonalazódik a bűncselekmény. A titkos ügynökök sikeresen elvégezték a feladatukat.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megbeszéljük, hogyan, milyen gördülékenyen folyt a kommunikáció, mennyire voltak világosak az utasítások. Természetesen dicséret, véleményezés részükről is, hogyan érezték magukat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályokat fokozatosan ismertetni, próbajátékkal kezdeni, a jó, oldott hangulatot megteremteni, hiszen ismerik jól egymást.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Petres Erzsébet