JÁTÉKRA FEL!

Sütőné Pásztor Ilona: Nyúl kergető répa-staféta

  1. A játék neve, címe: Nyúl kergető répa-staféta
  2. A játék pedagógiai célja: Kitartó futás a testnevelés órán, két csapat üldöző versenye. A csapat érdekében teljes erőbedobással futás.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A futópálya pontos kijelölése, csapatok rajtvonala, staféta eszköze
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20,21-30,30+
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+,10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: -4 db bója -2 stafétabot (répa)
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: répák beszerzése, mérföldkövek (bóják) elhelyezése, csapatok alakítása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Húsvét közeleg, a nyulak edzést tartanak. Lássuk melyikük nyeri a nyúlfutó versenyt!
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Csapatok alakítása, elhelyezkedése, futópálya kijelölése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekeket két nyúlcsapatra osztjuk, egy-egy répát (stafétabotot) adunk a csapat első futói kezébe. A tornaterem négy sarkában, legalább egy-egy méterre a falaktól elhelyezzük a mérföldköveket, a bójákat. A csapatok a terem átlójának két ellentétes sarkában, a bója mögött sorakoznak fel egyes oszlopban, ugyanabban az irányban a bójákon kívül fognak futni. Az első játékosok lefutják a távot, majd a csapatuk második futója átveszi tőlük a répát és most ők futnak tovább, a korábbi futó beáll a sora végére. Addig váltanak így, amíg nem sikerül a másik csapatot utolérniük. Többször is futhat egy nyuszi. Cél az, hogy üldözzék, elkapják a másik csapat játékosát, képletesen megszerezzék tőle répát. Közben igyekezzenek biztatni társukat. Szabály, hogy a pályát lerövidíteni nem szabad, és haladásában szigorúan tilos akadályozni a másik csapatot!
  18. A játék lezárása: Most a Tapsi, vagy a… győztek, eddzetek szorgalmasan, hogy a következő alkalommal ti fussatok gyorsabban.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győzteseket felkiáltással, tapssal jutalmazni. Ki érezte jól magát a játék közben. (Általában újra szeretnék játszani, azonnali visszavágót szeretnének.)
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nyusziugrással, békaügetéssel, pókjárással, páros lábon szökdeléssel, indián szökdeléssel párban stb. haladni körbe.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Sípjelre indítja az első játékosokat. Figyeli a szabályok betartását. Győztest hirdet.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Sütőné Pásztor Ilona,