JÁTÉKRA FEL!

Hegyi Eszter: A gyerekek az Okoseriff nevet adták a játéknak

  1. A játék neve, címe: A gyerekek az Okoseriff nevet adták a játéknak. (A játék a Serif játék módosított változata.)
  2. A játék pedagógiai célja: Koncentráció fejlesztés, feszültségoldás, a játék közben tematizált ismeretek bővítése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Az izgalom hatása alatt előforduló hirtelen mozdulatok miatt, a játszók számának megfelelően, viszonylagos tág tér szükséges, nehogy megüssék magukat.A játszókat a játék előtt figyelmeztetni kell, hogy ne forogjanak túl gyorsan, vagy túl sokat a szédülés és elesés elkerülése miatt.
  6. Résztvevők száma: -8,8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+,10+,14+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Nem igényel kelléket a játék.
  12. Technikai igény: Nem igényel semmilyen speciális technikai dolgot.
  13. Az előkészítés feladatai: Úgy kell előkészíteni a teret, hogy kényelmesen, biztonságosan elférjenek benne a játszók.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya:
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak, a kezük a testük mellett lóg. Egy valaki bemegy a kör közepére, és a kezéből egy pisztolyt formál. Ő a seriff. Miközben lassan körben forog, (ha úgy gondolja akár meg is fordíthatja a forgásirányt) szemkontaktust tartva hirtelen (a korosztályos tematikának megfelelően) egy témakör szavának kíséretében, lelő valakit, aki erre leguggol. A mellette álló két ember erre egymás felé fordulva, a kezükből pisztolyt formázva gyorsan mond egy szót, ami megfelel a témakörnek. Aki előbb felel jót, az a nyertes, és ő áll be a kör közepére.
  18. A játék lezárása: A játék nagyobb csoport esetén, illetve inkább az idősebb korosztálynál (a türelem miatt) lehet akár kiesős is, ekkor mi úgy játszottuk, hogy amikor 3 játékos maradt, az utoljára kiesett mondott hármuknak egy szót, és aki előbb felelt közülük, ő lett a nyertes.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék izgalma már önmaga ad egy jutalmat a gyerekeknek. Nagyon szeretik ezt a játékot, különösen, ha a játékvezető is beáll közéjük, a továbbfejlesztett változatot pedig ha lehet, még inkább élvezték.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Akár órákon is lehet alkalmazni ilyen formán a játékot, pl. egy adott tananyag (főnevekről tanultak, történelem, matematikai ismeretek, számsorok…) ellenőrzése, elmélyítése során.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Talán érdemes először a hagyományos Seriff játék ismertetésével és játszásával kezdeni, majd ha abban már gyakorlottak a gyerekek áttérni az életkoruknak megfelelő szintű továbbfejlesztésre.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Hegyi Eszter