JÁTÉKRA FEL!

Papp Gáborné: Szám ország királya

  1. A játék neve, címe: Szám ország királya
  2. A játék pedagógiai célja: számfogalom kialakítása 1-6 számkörben,Számlálás begyakorlása. Mennyiségi ismeretek elmélyítése, több kevesebb ugyanannyi, mennyiségekhez tartozó számok beazonosítása. Mozgásnevelés fogás elengedés tanulása. Tanulási kedv növelése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: a gyermekek közötti távolság betartása
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: dobókocka, koronák,dobó játék, számkártyák, tábla, alkoholos filc
  12. Technikai igény: —————
  13. Az előkészítés feladatai: szám kártyák elkészítése, számos korona,koronák elkészítése, szendvicsember táblájának előkészítése, eszközök.kikészítése,berendezés, gyerekek elhelyezése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: 1 pedagógiai aszisztens
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet elmesélése : Szám országban a király az ország első embere, nagyon szeret nyerni. Mindig próbára teszi a szerencséjét .Kedvenc játéka a Ki dob nagyobbat?
  17. A játék menete, játékszabályok: 1. A teremben lévő gyerekek és felnőttek dobókockával sorban egymás után dobnak. Aki a legnagyobbat dobja az nyer. Ha két játékos ugyanannyit dob csatáznak. Addig dobnak, amíg valaki nagyobbat nem dob a másiknál. A második és harmadik helyet is így el lehet dönteni Idő esetén. a B. C. verziót is le lehet játszani. Lásd alább. 2.-A teremben lévő gyerekek, sorban egymás után dobnak. Dobás után annyi labdával kell betalálni a kosárba ahányat dobtál a kockával. Dobásért cserébe megkapod a hozzátartozó számot. 3. _ A teremben lévő gyerekek, sorban egymás után dobnak. Dobás után a kiválasztják a hozzá tartozó számot,és leírják a táblára.
  18. A játék lezárása: a nyertesek kihirdetése, a suli báb segítségével.elpakolás
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Egyéni,és csoportos értékelés, a pedagógus által
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az 1. ponthoz B variáció: Szám ország királya, koronabirtokot adományoz annak, aki a legnagyobbat dobja. Aki a legtöbb koronabirtokot gyűjti, az nyer. C variáció: Aki hatost dob az trónfosztást követ el, ezért ő lesz a király, vagy a királynő, mindaddig, amíg egy játékostársa szintén hatost nem dob. Aki az új király azé az ország ezért a nála lévő koronabirtokot annak kell adnia, akin trónfosztást követett el ellene.
  21. A játékvezető speciális feladatai: a gyermekek manuális facilitációja a feladat elvégzéséhez.
  22. Egyéb/megjegyzés: Súlyos halmozottan sérült, nem beszélő csoport.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Papp Gáborné