JÁTÉKRA FEL!

Juhász Jánosné: Az elveszett bárány; Hullámzik a tenger

  1. A játék neve, címe: Az elveszett bárány; Hullámzik a tenger
  2. A játék pedagógiai célja: Az elmúlt órán tanult elveszett bárány ismétlése (jó pásztor aki keresi s bárányát) A mai óra anyaga a tanítványok megismerése név szerint.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A sorba lerakott székektől 2 méter távolság legyen teljesen szabad. Felhívom a játékosok figyelmét, hogy a szék foglalásakor figyeljenek egymásra!
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: egy kendő a szem bekötésére, a székekre névtábla a 12 tanítvány nevével
  12. Technikai igény: székek, egyel kevesebb, mint ahányan vagyunk. Egy kislány nem szeretett volna játszani, ő segítőként vett részt a játékban.
  13. Az előkészítés feladatai: A székek két sorba rendezése, úgy, hogy a támlapjuk álljon egymásnak háttal.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekek a terembe érkezve leülnek, mert ők a báránykák, akik közül egy elveszett. Ezért az órát úgy kezdjük, hogy elmeséljük mi történt az egy báránnyal az elmúlt órán tanult történetben, most mindenki bárányka. Ezután minden gyermek eljátsza az elveszett bárányt akit csörgővel irányítunk a jó helyre. Bekötjük egy gyerek szemét és egy csörgővel a hangot követve elvezetjük a székéhez, amin egy tanítvány neve van felírva A játék előtt minden résztvevő elfoglalja helyét, ismertetem a játékszabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: Minden széken van egy tanítvány neve. A gyerekeket bekötött szemmel az előre elkészített székhez vezetjük egy csörgő segítségével, mint az elveszett bárányokat. Amikor a helyükre érnek akkor megjegyzik a nevet ami a székükre van ragasztva (Egy kislány nem szeretett volna játszani, ezért ő lett a segítőm.) Ezután körbe megyek, és minden játékosnak elismétlem a választott nevét. Az első körben én leszek az, akinek nem jutott szék. Ezután a széksort körbejárva mondok egy történetet, ami alapján, aki meghallja a nevét az feláll és követ engem, amikor felsorolom az összes nevet, akkor elkiáltom magam, hogy hullámzik a tenger! Erre a jelszóra mindenkinek le kell ülnie egy székre, és akinek nem jut hely, az kezdheti az ő meséjét. Természetesen én is leülök egy székre és így egy gyereknek nem jut szék. Ő lesz mesélő. A következő körben más-más nevet kell választaniuk a gyerekeknek. Így próbáljuk rögzíteni a tanítványok neveit. 2. A nevek rögzítése: Körbe állunk egy valaki a kör közepére áll és rámutat valakire, aki leguggol a két szomszédja pedig kimondja egymás választott apostoli nevét, aki gyorsabban mondja az benn marad a játékban, aki később az kiesik. Az utolsó kettő párbajozik és aki hamarabb mondja ki a társa választott nevét, az lesz a következő körben a játékvezető. Ha egy párosnál nem tudjuk eldönteni a nyertest,mert teljesen egyszerre mondták, akkor kő papír olló játékkal döntünk.
  18. A játék lezárása: A játékot minimum 3-4 körig folytatjuk, amikor már nem lesz lelkes a történet mondó, akkor lezárom a játékot. Mert lehet, hogy lesznek, akik nem vállalnak mese szöveg mondását. Ezután a második játékkal még próbáljuk rögzíteni a neveket. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat és megköszönöm a részvételüket. Megkérdezem, hogy hogyan érezték magukat? Milyen tapasztalatokat szereztek? Miért tetszett a játék? Miért volt könnyű, vagy miért volt nehéz? A többségnek nagyon tetszett mindhárom játék, egy kis fiú sajnálja, hogy a második játékban nem lehetett játékvezető, de ő is szeretné, ha máskor is játszanánk ilyent.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A többségnek nagyon tetszett mindhárom játék, egy kis fiú sajnálja, hogy a második játékban nem lehetett játékvezető, de ő is szeretné, ha máskor is játszanánk ilyent.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A kör játékot többféle formában használom, ismerkedés, kikérdezés..stb
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Juhász Jánosné