JÁTÉKRA FEL!

Baldoni Kinga: Láthatatlan labdát dobálunk

  1. A játék neve, címe: Láthatatlan labdát dobálunk
  2. A játék pedagógiai célja: Hatodik, hetedik órában a gyerekek fáradta, elcsigázva érkeztek az órámra.(nem először) Ezzel a játékkal felfrissítem elméjüket, koncentrációra ösztönzöm őket, amely még a csapatszellemet is erősíti. Néhány percet vett igénybe, és a gyerekek „felébredtek”, s a továbbiakban aktívan kapcsolódtak be a napi feladatokba.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Székek körbe rendezése, úgy, hogy körbejárható legyen, és a számítástechnikai eszközöktől távol legyenek.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya:
  17. A játék menete, játékszabályok: Üljetek körbe, és mindenki válasszon magának egy egyértelmű, könnyen mutatható hang nélküli jelzést. Pl: a jobb mutató újjamat a jobb arcomra helyezem,keresztezem a kezeimet a lábaimon… Ha ez megvan, mindenki mutassa meg a többieknek a saját jelét. Egyenként haladunk, jegyezzétek meg egymás egyedi jelzését. Egy láthatatlan labdát fogunk dobálni, ami a következőképpen néz ki: Először mutatom a saját jelemet- ezzel jelzem, hogy elkaptam a labdát. Másodszor mutatom egy társam jelét, úgy hogy ő ezt lássa – ezzel tovább is dobtam A kör közepén áll a játékos, aki el szeretné kapni ezt a láthatatlan, röpködő labdát, de csukott szemmel indul, így nem tudja kitől indul a „labda”. A legelső átadás után a középen álló kinyithatja a szemét (a „mehet” jelzésre), és vadászhat a labdára. Lehet késleltetni a labda elkapását eldobását, ha éppen rád néz a középen álló játékos, de mindenképpen lássa a jelzésedet (ne legyen takarásban) az akinek továbbadod. A labdát úgy tudja elkapni a középen álló, -ha valaki a te jeledet mutatta -neked dobta a labdát, s te ezt láttad-, ezt ő észrevette és megérintette a térded, mielőtt bármit is tettél volna -ha megkaptad a labdát -azaz mutattad a saját jeledet, de nem volt időd továbbadni mielőtt megérintett volna a középen álló Akinél elkapta a labdát, az meg be a kör közepére, és folytatódik a játék. Ha véletlenül annak dobod a labdát aki középen áll, akkor helyet cseréltek a középső játékossa. Játékra fel! 
  18. A játék lezárása:
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás:
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Baldoni Kinga