JÁTÉKRA FEL!

Fonyó Ivett: A vadász és a nyulak

  1. A játék neve, címe: A vadász és a nyulak
  2. A játék pedagógiai célja: Mozgáskoordináció és gyorsaság és figyelem fejlesztése
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: : A futás irányának, helyének meghatározása, a „házba” érkezés biztonságának hangsúlyozása
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Meghatározni a játékteret, párokat alkotni
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Játéktér meghatározása
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ma egy nagyon izgalmas játékot hoztam nektek! Mivel tudom, hogy nagyon szerettek versenyezni, örülni fogtok neki! A játék neve: A vadász és a nyulak. A nyuszikák békésen játszadoznak az erdőszéli tisztáson, mikor egyszer csak megjelenik a vadász. A nyuszik fejvesztve menekülnek be a házikóikba. Csupán egy maradt a tisztáson, ő későn észlelte a vadász jelenlétét. Kérlek benneteket, alkossatok párokat és így hozzunk létre egy nagy kört. Figyeljetek, hogy egymástól kb. 2 m távolságra üljetek le! Kérnék egy önként jelentkező párost, aki szívesen lenne vadász és nyuszi!
  17. A játék menete, játékszabályok: Egymástól kb. 3m távolságra áll a nyuszika és a vadász. A többi játékos, vagyis nyuszi párt alkotott már és a házikójában csücsül. Sípszóra elkezdi kergetni a vadász a nyulat, akinek menekülnie kell. Ha elfogja a vadász, szerepet cserélnek, ő válik üldözővé. Ha nem sikerül őt elfogni, elfárad befuthat két, a házikóban ülő társához. Ha a házban a bal oldali társa mellé ül, akkor azonnal fel kell pattannia a jobb oldali nyúlnak, ha a jobb oldalára ül, a bal oldalinak kell felugrania és menekülnie a vadász elől. Amennyiben a vadász megérinti, vagyis elfogja, ismét szerepet cserélnek. Próbáljatok figyelni arra, hogy lehetőség szerint mindig más nyuszik házikójába meneküljetek, így mindenki be tud kapcsolódni a játékba!
  18. A játék lezárása: A játékot addig játszhatjuk, míg a játékosok el nem fáradnak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Van-e esetleg, akit egyszer sem fogott el a vadász? Gyorsaság szerint is értékelhetünk!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Házikókat hullahopp karikákkal is jelölhetünk.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Meg kell határozni a kezdésnél a menekülés irányát!
  22. Egyéb/megjegyzés: Köszönöm a továbbképzést, sokat tanultam belőle! Már több kollégámnak is ajánlottam, akik szintén elkezdik!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Fonyó Ivett