JÁTÉKRA FEL!

Ludányiné Rajna Gabriella: Kedvelem azt, akinek nincs…

  1. A játék neve, címe: Kedvelem azt, akinek nincs…
  2. A játék pedagógiai célja: A csoport tagjai olyan kijelentéseket tegyenek, amellyel nem sértik azokat sem, akik nem rendelkeznek azzal a tulajdonsággal vagy tárggyal amire utasítást adnak. Legyenek egymással toleránsak, elfogadóak, figyelmesek. Jó hangulat, bizalom.
  3. A játék jellege: Bizalmi
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Terem előkészítése a játékhoz, vagyis a padok hátrébb rendezése. Felhívni a figyelmet arra, hogy a játékhoz szükséges papír vagy szőnyegek csúsznak és vigyázzanak egymás testi épségére játék közben.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: A4-es vagy A3-as nagyságú papírlapok vagy szőnyegdarabok.
  12. Technikai igény: Nincs technikai igényhez kötve a játék. Egymás mellett állva kört alkotnak.
  13. Az előkészítés feladatai: – A terem előkészítése, ahol egy körben elférnek a résztvevők – Lapok vagy szőnyegek előkészítése, amit előre nem szükséges letenni
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A résztvevők segíthetnek a helyszín berendezésébe.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A foglalkozás elején körben ülve, a beszélő babzsák segítségével megosztjuk egymással a napi hangulatunkat. Jó és rossz egyaránt lehet. Ez is egy bizalmi játék, ami a közösségünket összetartja és formálja. A feladat befejezése után következik az új játék felvezetése. Pár hónappal ezelőtt megismertettem a gyerekeket "A levelet hozott a postás annak.." című játékkal és abból jött az ötletem, hogy átalakítom.
  17. A játék menete, játékszabályok: Körben elhelyezem a lapokat vagy szőnyegeket, de eggyel kevesebbet, mint amennyien játsszuk. A próbajátéknál én vagyok a beszélő. – Kedvelem azt, akinek nincs cipőfűzője. (Először külső látható tulajdonságokkal a játékosokon lévő személyes tárgyakkal kezdjük. Felhívom a figyelmet arra, hogy olyan jelző legyen, ami a többieket nem sérti.) – Kedvelem azt, akinek nincs hosszú haja, vagy nincs fülbevalója stb. A beszélő és azok akikre igaz a "nincs" állítás próbálnak üres helyeken elhelyezkedni, és közben figyelni arra, hogy ne történjen baleset. Akinek nem sikerül üres helyre állni, az lesz a következő beszélő. Később olyan tulajdonság vagy tárgy is lehet, ami nem látható, de lehet, hogy "nincs" az illetőknek. Feladat közben korrigálni kell az esetleges hibákat, félreértéseket.
  18. A játék lezárása: Kedvelem azt, akiknek nincs kedvük befejezni a játékot. Ebben a játékban az idő és a kedv szab határokat. A csoportom pedig olyan, akik imádnak játszani.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Értékelés dicsérettel. Jutalmazás egy ismert választott kedvenc játékkal. Ez nem versenyfeladat, itt a bizalmon és a játékon van a hangsúly.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nem fejlesztettem tovább a játékot. Talán egy változata lehetne, ha egy valakire lenne nem igaz a tulajdonság és azt meg kellene ölelni. Az lenne az igazi, ha ezt minden gyerek el tudná viselni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabály ismertetése, betartatása, ha szükséges a szabály változtatása. Figyelni a balesetmentes játékra.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekeknek tetszett az átdolgozott játék. Szívesen játszották. Az elején nehezen indult, hogy kedvelem azt, akinek nincs, de 2 játék után könnyedén vették az akadályokat. Köszönöm szépen a lehetőséget, mert a csoportomban lévő gyerekekkel egyfajta bizalomkör alakult ki. Heti egy alkalommal más keretek között lehetünk együtt és a tanfolyamon elsajátított játékokat játsszuk. Szomorúak, ha valami miatt nincs lehetőségünk egy-egy játékra.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Ludányiné Rajna Gabriella