JÁTÉKRA FEL!

Czupy Szilvia: A (titkos) Hangyakirálynő

  1. A játék neve, címe: A (titkos) Hangyakirálynő
  2. A játék pedagógiai célja: A vizuális. és auditív figyelem, észlelés fejlesztése. Az együttműködésre való nevelés, a csoport összekovácsolása. A ritmusérzék, szabálykövetés, a koncentráció, az utánzóképesség fejlesztése. A nonverbális kommunikáció gyakorlása.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Különösebb biztonsági intézkedést nem igényel.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Nincs szükség kellékekre.
  12. Technikai igény: Nincs szükség technikai kellékekre.
  13. Az előkészítés feladatai: A tanterem átrendezése, hogy biztonságosan tudjanak játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékban részt vevő tanulók egy kört alkotnak.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékos feladata, hogy kitalálják, hogy ki irányítja a mozgást. Ki a (titkos) Hangyakirálynő? A játékvezető ismerteti a játék szabályait, a kerettörténetet. Egy játékost kiválasztanak és kiküldenek a teremből, ő lesz a figyelő játékos(zöld küllő).Ezután a teremben maradók(hangyák) választanak egy hangyakirálynőt, akinek a mozdulatait megpróbálják minél pontosabban utánozni.
  17. A játék menete, játékszabályok: A körben lévő hangyák elkezdenek dúdolni, erre bejön a kiküldött játékos(zöld küllő). A figyelő játékosnak(zöld küllő) ki kell találnia, hogy ki a titkos hangyakirálynő. A titkos hangyakirálynő mindenféle mozdulatot tehet pl: megsimítja a haját, megvakarja az orrát, ingatja a fejét, tapsol, malmozik az ujjaival,keresztbe teszi a lábát. A figyelő(zöld küllő) feladata az, hogy a csoport (hangyák) együttes mozdulatait figyelve megnevezze az irányítót( hangyakirálynőt).
  18. A játék lezárása: A kör közepén álló kereső(zöld küllő) kitalálja, hogy ki a titkos hangyakirálynő , akkor beáll a helyére. Ha nem, akkor újra megfigyelő (zöld küllő) marad.A csoport újabb hangyakirálynőt választ.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsértem a tanulókat, és megköszöntem nekik a részvételt.A közös játék során felszabadultak, jól érezték magukat, kikapcsolódtak a tanórák után. A játék gazdagította az érzelemvilágukat, szabadon szárnyalhatott a kreativitásuk.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékba két hangyakirálynő mozdulatait kell utánozni, vagy két megfigyelőjátékos is figyelheti a csoportot.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A hangya királynőnek arra kell figyelnie, hogy a követhető sebességgel hajtsa végre a mozdulatait.A többi játékosnak arra, kell figyelnie, hogy ne mereven figyeljék a hangyakirálynőt, nehogy lebuktassák.
  22. Egyéb/megjegyzés: A tanulók szívesen vettek részt a játékban.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Czupy Szilvia