JÁTÉKRA FEL!

Gábris Petra: Hogy hívnak?

  1. A játék neve, címe: Hogy hívnak?
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők rávezetése, hogy az angol és a francia nyelvekben sok a hasonlóság. A játék révén észrevétlenül tanulnak új szavakat.
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Ne legyen erős a kézszorítás.
  6. Résztvevők száma: -8,21-30
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Francia és angol szókártyák
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: 15-15 szókártyát kell készíteni
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nincs rá szükség
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető kijelöli a két csapatot és elmagyarázza a játékot. Bevezetésnek elmondja, hogy sok a hasonlóság a francia és az angol nyelvben.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosokat két csapatra osztja a játékvezető és egymással szembe állítja őket. Az egyik csapat (A csapat) 15 szókártyát kap, amin francia szavak vannak. A másik csapat (B csapat) szintén 15 szókártyát kap, amin az A csapat francia szavainak angol megfelelői vannak. Az A csapatból az első játékos bemutatkozik, a neve a kártyáján lévő francia szó. Pl. Je m’appelle Café. (Kávénak hívnak.) Ezután a B csapatból bemutatkozik az a játékos, akinek a kártyáján a kávé angol megfelelője van és kezet fog az A csapat játékosával. Pl: My name is Coffee. (Kávénak hívnak). Ezután a B csapat első játékosa mutatkozik be angolul és az A csapat megfelelő játékosa válaszol neki. Ha valamelyik csapat játékosa nem ismeri fel, hogy az ő neve hangzott el a másik idegen nyelven, akkor kiesik. Az a csapat nyer, ahonnan a legkevesebb játékos esett ki.
  18. A játék lezárása: Akkor van vége a játéknak, ha elhangzott az összes szó valamelyik nyelven.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékvezető megdicséri a játékosokat, megkérdezi, hogy hogyan érezték magukat, milyen tapasztalatokat szereztek, mit tanultak belőle.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha már biztosabb nyelvtudással rendelkeznek a játékosok, akkor meg lehet nehezíteni úgy, hogy a szókártyákon 15 szó szerepel és azok 15 megfelelője a másik nyelven, de nem konkrét formában, hanem csak körülírva. Pl. kávé – fekete ital, általában reggel isszák.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Először teszünk egy próbát, egy olyan szópárral, ami nem kerül kiosztásra, hogy mindenki számára egyértelmű legyen a feladat. Kezdő nyelvtanulóknál a nehezebb szavaknál oda lehet írni a kiejtést is.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékosoknak tetszett a játék. Rácsodálkoztak, hogy mennyire hasonló a két idegen nyelv és sok új szót is tanultak.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Gábris Petra