JÁTÉKRA FEL!

Fischer Tünde: Egerek, ki a lyukból!

  1. A játék neve, címe: Egerek, ki a lyukból!
  2. A játék pedagógiai célja: Társas kapcsolatok fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: felhívom a játékosok figyelmét az ütközésveszélyre
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20,21-30,30+
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Hullahopp karikák
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: szétszórtan elhelyezni a karikákat
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Karikák elhelyezése azonos távolságra egymástól
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elmondom a játékszabályokat
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok felveszik a kiinduló helyzetet: párosával elhelyezkednek a karikákban, a páratlanul álló játékos a karikák között középen helyezkedik el. A játék a vezető részéről irányítást nem igényel. A körökben álló játékosok az egerek. Aki a körök között páratlanul áll, ő a macska. Ő kiáltja a többieknek jól hallhatóan: Egerek ki a lyukból! Erre a többieknek el kell hagyniuk a karikákat és úgy keresni egy újat, hogy ne az előbbi párjukkal álljanak egy karikába. Akinek nem jut karika ő lesz az új macska. A következő körben ő kiált ki.
  18. A játék lezárása: Kétféle módon történhet: – ha megszabott időkeret van, akkor egyszerűen leállítom a játékot és így vetek véget – ha nincs megszabott időkeret, akkor fokozható a versenyhelyzet a karikák egyenként történő felszedésével, így a játék kiesős lesz. Az a két egér akinek nem jut lyuk, minden körben kiesik, így elfogynak az egerek.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, megköszönöm a részvételt, megkérdezem, tetszett-e nekik.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha az együttműködés fejlesztése a cél, akkor azt a szabályt is életbe lehet léptetni, hogy az az egér,aki már új lyukba költözött kézfeltartással jelezze társainak, hogy még nincs párja, van szabad hely a lyukban.
  21. A játékvezető speciális feladatai: nincs
  22. Egyéb/megjegyzés: nincs
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Fischer Tünde