JÁTÉKRA FEL!

Törökné Lőkös Viktória Zita: „Számországi pontgyűjtő”

  1. A játék neve, címe: „Számországi pontgyűjtő”
  2. A játék pedagógiai célja: számolási készségfejlesztés, reagálási képesség fejlesztése, emlékezetfejlesztés, játékos mozgásfejlesztés, csapatszellem, csapatban gondolkodás, figyelem, koncentráció fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Balesetvédelmi kérések a játék bemutatásakor. Minden csapatnak meg van adva, hogy melyik bóját veheti fel, így elkerüljük az összeütközés lehetőségét. A bóják távolságának megfelelő meghatározása.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 2 db zsámoly, két színű bója 10-15 db, nyakba akasztható laminált papírmedálok.
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: Pálya felállítása, zsámolyok, bóják kirakása. Csapatkapitány kiválasztása. Csapatok felállítása, elhelyezkedése a játéktéren.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: a csapatok kialakítása
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elhelyezkedés a játéktéren. Számmedál kiosztása! A csapatkapitányok segítenek a helyek elfoglalásában. Keretmese elmesélése: Képzeljétek! Számországba bebocsátást nyerhetnek az ügyesen számoló gyerekek! Számkirály kihirdette, hogy beengedi birodalmába azt a csapatot, aki megnyeri a pontgyűjtő versenyt!
  17. A játék menete, játékszabályok: „Két csapatunk van, a pirosak és a kékek. Az a cél, hogy minél több pontot gyűjtsetek a csapatotoknak! Minden gyermek kapott egy számot! Ezt jól jegyezze meg! Mondok egy számtani műveletet, fejben kiszámolod, és akinek a végeredménye az a szám, amit kapott, az indulhat begyűjteni a pontot. A pontok a játéktér közepén felállított bóják. Figyeljetek arra, hogy a kék csapat csak kék bóját vehet fel, a piros meg csak pirosat. Amelyik csapat játékosa először ér a bójához, az viheti hátra a zsámolyba. Ott fognak gyűlni a pontok! Fontos! Ha nem jól számoltál és felvetted a pontot, akkor vissza kell tenned! Ha nem a csapatod színének megfelelő bóját vetted fel, akkor is vissza kell tenned!”
  18. A játék lezárása: Pontok összeszámolása (csapatkapitány végzi). Győztes csapat kihirdetése. Pici jutalmazás. (Esetleg lehet pontgyűjtő füzetet vezetni, oda mindig beírni az adott gyermekhez és évvégén összeszámolni és számkirállyá kinevezni azt a gyermeket!) Megdicsérem a játékosokat, megköszönöm részvételt, megkérdezem, hogy hogyan érezték magukat, milyen tapasztalatokat szereztek, mit tanultak belőle.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az a csapat nyer, aki a több bóját gyűjtötte. Ők bebocsátást nyertek a Számországba.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Bármilyen számokkal, műveletekkel, hang-betű felismeréssel j-ly nyelvtani játékként stb. is lehet a későbbiekben játszani. Csak a kerettörténetet kell megváltoztatni, és további eszközöket készíteni. Több színű bóját betenni és az utasítás kiadásakor a felvehető bója színét is meg lehet határozni, így a gyerekeknek egyel több dologra is figyelniük kell.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fokozatosság, folyamatos fejlesztés. Biztonságra figyelés.
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Törökné Lőkös Viktória Zita