JÁTÉKRA FEL!

Mile Viktória: Elveszett báránykák

  1. A játék neve, címe: Elveszett báránykák
  2. A játék pedagógiai célja: – figyelem fejlesztése – fegyelem fejlesztése – memória fejlesztése – koncentrációs képesség fejlesztése – nonverbális kommunikáció fejlesztése – együttműködés fejlesztése
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nincs szükség biztonsági intézkedésre.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Nincs szükség kellékre.
  12. Technikai igény: Minden játékosnak szüksége van székre.
  13. Az előkészítés feladatai: A terem berendezéséhez a diákok körberakják a székeket, megteremtve ezáltal a játékhoz ideális környezetet.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék megkezdése előtt közöltem a csoporttal, hogy energetizálás céljából játszatom el velük a játékot, hogy motiváltabbak legyenek a foglalkozás további feladataira.
  17. A játék menete, játékszabályok: A faluban több gazda bárányokat tenyészt. Egy reggel Kovács gazda arra ébred, hogy a nyájából egy bárány odaveszett. Sajnálta a jószágot a gazda, ám beletörődött annak eltűnésébe. Ezután minden reggelre virradóra eltűnt egy-egy báránya. Ezt nem csak a gazda, hanem a bárányok is megelégelték. A nyáj minden reggel megbeszélést tartott és elhatározták, hogy kiderítik, kik a báránybőrbe bújt farkasok a nyájban. Ti lesztek a nyáj. A nyájból én jelölöm ki a két báránybőrbe bújt farkast. A játékban nappalok és éjszakák váltják egymást. Éjszaka mindenki lehajtja a fejét és csendben van. A játék éjszakával kezdődik. Körbemegyek és az a két játékos, akinek megérintem a vállát, ők lesznek a báránybőrbe bújt farkasok a játék során, tehát őket kell leleplezni. A farkasok emeljék fel a fejüket, nyissák ki a szemüket és mutogatással jelezzék, hogy az adott éjszaka folyamán melyik bárányt viszik el a nyájból. A kiválasztott játékos után a farkasok visszahajtják a fejüket. Ezután bejelentem, hogy nappal van, a bárányok és a farkasok is felébrednek, felemelik a fejüket és kinyitják a szemüket. Megbeszélést tartanak, hogy szerintük kik lehetnek a báránybőrbe bújt farkasok. Akit a legtöbben gyanúsnak vélnek, azt a nyáj száműzi és kiesik a játékból, még akkor is ha nem ő a farkas. Miután valaki kiesett megint éjszaka lesz. A játék addig folytatódik, míg a nyáj tagjai ki nem derítik, hogy kik a farkasok vagy a nyáj összes tagja el nem tűnik és a farkasok jóllaknak.
  18. A játék lezárása: A játék akkor fejeződik be, ha lelepleződnek a farkasok vagy a farkasok a nyáj összes tagját felfalják.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, megköszönöm, hogy részt vettek a játékban, majd megkérdezem, hogy ki, hogy érezte magát a játék folyamán. – Mi tetszett a játékban? – Mi nem tetszett? – Nehéz volt-e a szavak nélküli kommunikáció? – stb.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék számos szituációval játszható, a kreativitásunkra van bízva.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékszabályok ismertetésénél a fokozatosságra törekedtem, igyekeztem lépésről-lépésre elmondani a játék lényegét. Figyelnem kellett arra, hogy a farkasnak kijelölt játékosok valóban csak szemmel és mutogatással kommunikáljanak, illetve fegyelmeznem kellett a csoportot, hogy ne vágjanak egymás szavába.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Mile Viktória