JÁTÉKRA FEL!

Magyar Csilla: Az iskola temploma

  1. A játék neve, címe: Az iskola temploma
  2. A játék pedagógiai célja: A gyerekek csoportmunkában való együttműködése, más gondolatának elfogadása, koncentráció
  3. A játék jellege: Bizalmi
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nem szükséges
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+,14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Fakockák, mérőszalag, stopperóra, színes lapok
  12. Technikai igény: Nincsenek
  13. Az előkészítés feladatai: A kockákat szétosztani a 3 csoport között azonos számban és formában. Színes kártyalapok elkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A kockák szétválogatása
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Építésre fel!-elindul a játék
  17. A játék menete, játékszabályok: Minden csoport templomot kell építsen 5 perc alatt a megadott építőkockákból úgy, hogy az minél magasabb legyen. A 3 csoport külön-külön asztalon épít. A játék akkor ér végett, mikor a stopper óra jelzi az idő lejáratát. Ez idő alatt minden csoporttagnak kell kockát helyeznie a közös templomhoz, továbbá nem beszélhetik meg, hogy mikor ki helyezi el a következő kockát vagy síkidomot. A játék addig tart, míg az idő le nem jár. A mérőszalag segítségével lemérjük, hogy kinek lett a legmagasabb a tornya. A vesztes csapat a másik 2 csapat újabb versenyzése során duruzsolással zavarhatja meg az építők munkáit. Az a csapat nyer, akinek magasabb a templom tornya.
  18. A játék lezárása: A stopperóra jelzésére a játék lezárul.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A nyertes csapatot tánccal jutalmazzák meg a többiek. A színes kártyákra mindenki felrajzol 1 ábrát, ami a hangulatát tükrözte a játék során.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot rövidebb idő alatt több kockával lehet nehezíteni. Esetleg valamilyen zavaró körülményt alkalmazva.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Mérni az időt, mérőszalaggal a magasságot.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Magyar Csilla