JÁTÉKRA FEL!

Jámbor Judit: Add tovább- egy részét, annak-amid van!

  1. A játék neve, címe: Add tovább- egy részét, annak-amid van!
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők figyelmének fejlesztése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A terem berendezésének elpakolása.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Nincs.
  12. Technikai igény: Nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: A tanterem átrendezése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A terem átrendezésében való aktív részvételre ösztönzés.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék szabályának ismertetése. Példa bemutatása.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak, én, mint játékvezető is résztvevő vagyok. A játék során mutatok egy mozdulatot és azt kell tőlem jobbra indulva a résztvevőknek továbbvinni. A szabály, hogy nem lehet szünet a két játékos között, és nem is zavarhatnak bele egymás mozdulatába. • Tapsolok egyet. A tőlem jobbra álló egyből utánam tapsol, őt követi a tőle jobbra álló, stb. • Mikor újra én következek, akkor tapsolok 2-t, és a kör ezzel folytatódik. • Mikor újra én következek, akkor egyet tapsolok, majd a jobb lábammal dobbantok 2-t. Ezzel megy végig a kör. • A játék során egyre bonyolultabb mozdulatokat adunk tovább. • Aki elrontja a mozdulatot, az kiesik. Leguggol. A játék addig tart, amíg egy valaki marad csak állva. A játék folytatásában számokat adunk tovább. • Az első mondja: 1,2, a második: 2,3, a harmadik: 3,4. stb • Mikor újra az elsőn van a sor: 1,2,3. A második: 2,3,4. A harmadik: 3,4,5. A negyedig: 4,5,6. • Mikor újra az elsőn van a sor: 1,2,3,4. A második: 2,3,4,5. A harmadik: 3,4,5,6. • Minden körben az aktuális kör számának megfelelő számú utolsó számjegyeket kell megismételni és egyet hozzátenni. Első körben az utolsó elhangzó számjegyet kell megismételni és egyet hozzátenni. A második körben az utolsó 2 elhangzott számot kell megismételni és egyet hozzátenni. A harmadik körben az utolsó 3 elhangzott számjegyet kell megismételni, és egyet hozzátenni. stb • Aki elrontja, az kiesi. Leguggol.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha már csak egy résztvevő marad játékban.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Játékosok megdicsérése, a részvétel megköszönése. Véleményük, élményeik megvitatása, mi volt könnyű, mi volt nehéz.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kisebbeknél kezdhető a játék plüssállat sorban egymásnak adásával, úgy, hogy ne essen le és senkinek a kezében ne legyen egy pillanatnál tovább. Ezzel a játék üteme megadható. A játék játszható betűkkel is, szavakkal is. Így tantárgyakhoz is köthető. Pl. irodalom órán a János Vitézhez köthető szavakkal.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályok pontos ismertetése. Érthető, egyértelmű példa bemutatása. A fokozatosság elvének betartása. Először egyszerű mozdulat, egyszerű számsor. Folyamatosan figyelni kell a játékosok fizikai és lelki biztonságára is!
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Jámbor Judit