JÁTÉKRA FEL!

Holczmann-né dr. Fehér Ildikó: Kuruc, labanc, török

  1. A játék neve, címe: Kuruc, labanc, török
  2. A játék pedagógiai célja: A cél jó hangulat teremtése, szabályok tiszteletének betartása, csapatszellem növelése.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Mindössze az osztálytermi padokat kell eltolni. Szabadban is játszható. A létszámtól függően 30-50négyzetméter térre van szükség.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Keretmese: A törököket már kiűzték Magyarországról. A 17-18. század fordulóján vagyunk. Most a kurucok és a labancok állnak egymással szemben, de időnként előkerül egy-egy itt maradt török is, aki „kinyír” egy labancot.
  17. A játék menete, játékszabályok: Két egyenlő számú csoport kialakítására van szükség. pl. 10-10 fő. Minden csoporttag sorszámot kap. A két 1-es számú játékos kiáll egymással szemben és „harcolnak” – „kuruc, labanc, török” szavak mondásával. A játékban a KURUC a KŐ, a LABANC a PAPÍR, a TÖRÖK az OLLÓ jelének felel meg. KURUC – LABANC — esetében a LABANC győz LABANC – TÖRÖK esetében a TÖRÖK győz KURUC – TÖRÖK esetében a KURUC győz A győztes fél a vesztes csapat játékosát kiejti. Külön csapatban gyülekeznek az „elesettek”. A játék tarthat addig, amíg minden játékos megvív a számpárjával. Ha döntetlen az állás, újra lehet számokat osztani, és újabb kört játszani.
  18. A játék lezárása:
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás:
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A párok egymással szemben is állhatnak, és egyszerre „harcolhatnak”. Ekkor viszont hamar véget ér a játék és nagy lehet a hangzavar, de lehet több kört játszani.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés: A képeket emailben küldöm a játékcímmel.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Holczmann-né dr. Fehér Ildikó