JÁTÉKRA FEL!

Tóth Anna: Meseszövés

  1. A játék neve, címe: Meseszövés
  2. A játék pedagógiai célja: Közös mesélés (A szókincs fejlesztése, közösen végzett munka fejlesztése, fantázia fejlesztése)
  3. A játék jellege: Bizalmi
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: nincs
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Egy jól kitalált történet eleje, ami indítja a játékot.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Sokszor a gyerekek kezdeményezik a játékot. Ha este kezdtük el a mesélést és nem fejeztük be, akkor másnap a gyerekek kérik a folytatást. Először játszás esetén pár szóval ismertetni kell a szabályokat.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Egy előre kitalált mese első, bevezető részének ismertetése. Pl.: Egyszer volt egy kislány. Úgy hívták, hogy Pannika stb…..
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékvezető egy mese elejét kezdi mondani. A játékosok egymás után sorban folytatják az előttük lévő játékos történetét. A mese alakulása függ a gyerekek személyiségétől. Érdekes megfigyelni, hogy milyen szerepeket, viselkedési módokat szőnek bele a mesébe. A játékvezetőnek is van lehetősége a történetet formálni. Volt rá példa, hogy fel nem dolgozott konfliktusokat szőttek bele a mesébe. (Gyermekeimnél, unokáimnál.)
  18. A játék lezárása: : Ha megoldást találtunk a mesében felmerülő feladatra, vagy konfliktusra, akkor befejeződik a történet. Előfordul az is, hogy következő alkalommal szintén ezt a történetet folytatjuk.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék, a közös mese önmagában is „jutalom”-ként működik. Gyermekeim kedvenc időtöltése volt. most már meg az unokák is rendszeresen kérik. 
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Játszottuk már papírból készült bábfigurákkal is. A figurákat az adott meséhez készítettük közösen. Itt a kreatívitás és a kézügyesség fejlesztése is belépett.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Aktív mesélés és történet szövés.
  22. Egyéb/megjegyzés: Sajnos nem a legjobb időben akadtam rá erre a szuper lehetőségre. Mire eljutottam a képzés végéhez,elballagtak és vizsgára készülődtek a tanítványaim. Legközelebb szeptemberben leszek együtt diákokkal. Szeptember első hetében projekt hetet tartunk ahol játékos elemeket is alkalmazunk. Azért is nagyon jó, hogy itt sok ötletet kaptam. Így egy régi játékunk leírását küldöm el, amit évtizedek óta alkalmazok.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tóth Anna