JÁTÉKRA FEL!

Tábiné Vas Tímea: Szinkronrajzolás

  1. A játék neve, címe: Szinkronrajzolás
  2. A játék pedagógiai célja: szótanulás, szókincsbővítés, mondatalkotás, bizalomerősítés
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Ne legyen minden filctollas, ne vágj a másik szavába!
  6. Résztvevők száma: -8,8-14,15-20,21-30,30+
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: háztartási barna csomagolópapír, filcek, ragasztó/gyurmaragasztó, (esetleg szaloncukor)
  12. Technikai igény: laptop, kihangosító, de ha nem kerül megvalósításra a ráhangolódás, akkor nincs technikai eszközigény
  13. Az előkészítés feladatai: KÖZVETLEN A HELYSZÍNEN: 1. ember kiválasztása, 2. ő választ egy háttérrajzolót, KORÁBBI ELŐKÉSZÍTÉS: 3. hozni kell a szükséges anyagokat, felszerelést
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: a csomagolópapír elhelyezésének terve, felragasztás, tollak őrzője stb.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A karácsony témakörével kapcsolatos szókincsbővítésre használtam fel a játékot egy madridi magyar közösségben, így a bevezetés, ráhangolódás a következőképpen valósult meg: Néhány előre lementett karácsonyi dalból két-három ütemnyi részlet alapján ismerd fel a dalt. (magyar, angol, spanyol karácsonyi, adventi dalokból válogatva). Ritmusjátékkal felismerni a magyar karácsonyi dalt, ezeket el is énekeltük, ritmuskíséretet adtunk hozzá, (taps, dobogás, koppintás). A résztvevők is próbálnak pár karácsonyi dalt dúdolással előadni, a többiek kitalálják.
  17. A játék menete, játékszabályok: Ráhangolódás után a legfiatalabb játékos áll a csomagolópapírhoz és választ valakit, aki az ő hátára fog rajzolni az ujjával. Azt, amit a társa a hátára rajzol, neki a csomagolópapíron kell megvalósítani filctoll használatával. Forgolódni nem szabad, a többiek is igyekeznek kitalálni, de nem lehet bekiabálni a megoldást! Kitalálja vajon a rajzoló, hogy mit rajzolt a társa a hátára? Ha kitalálta, vagy felismerhetően lerajzolta, alkosson vele mondatot vagy egyszerűen magyarázza el a többieknek a jelentését! A következő körben a hátul álló játékos kerül a filctollas rajzoló helyére. Választ valakit, aki az ő hátára fog most rajzolni. (B változatban a többi kitaláló kézemeléssel jelzi, hogy tippje van. Aki először lendítette a kezét, azt a játékvezető szólítja. Ha helyes a megoldás, ő lép ki hátrajzolónak.)
  18. A játék lezárása: Ha elfogytak a játékosok, azaz mindenki legalább egyszer kijutott rajzolni, akkor megköszönjük a részvételt.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Természetesen mindenki kapott egy szaloncukrot, ami Spanyolországban nehezen elérhető a magyar közösségekben.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az elsőt kivéve, ezek a feladatok inkább a játék által feltárt szókincs további gyakorlásának lehetőségei, ötletek a felhasználásra. 1. Lehet versenyt is rendezni. (B változat) Aki kitalálja a csoportból a szót, az megy hátrajzolónak. (B változatnál, ha a kézlendítést eldönteni nem lehetett, kié volt fent előbb, egy gyors kő-papír-olló játékkal segítettünk eldönteni azt. 2. Gyorsolvasást rendezünk a szavakból. (előkészítés szükséges) 3. Készíts vicces üdvözlőkártyát, amelyben a csomagolópapíron lévő szavakból 5 szerepel! 4. Töltsd ki a lyukas szöveget (két csapatban)! 5. Válasszatok egy dallamot (3 csapat), húzz egy borítékot, amelyben sok karácsonyi szó van, és írjatok új szöveget a hallott dallamhoz. Melyik csapat tudta a legtöbb szót felhasználni? 6. Mézeskalácssütés vagy díszítés, amely közben karácsonyi történeteket mesélnek a gyerekek, amelyek velük történtek meg.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Karácsonyi hangulat megőrzése a versengés mellett! B változatban összpontosított figyelem, hogy ki az első megfejtő!
  22. Egyéb/megjegyzés: A fényképek között a lyukas szöveg is megtalálható. Kérésre szívesen továbbítom magyarul, angolul és spanyolul a szöveget, játékleírást.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tábiné Vas Tímea